20
de juliol
de
2023, 17:03
Actualitzat:
21
de juliol,
0:58h
La comunitat ciclista tem que la retirada de les pilones de l'Anella Verda -entre el tram del Pla del Vinyet i Anselm Clavé- hagi estat motivada per criteris polítics i no tècnics. I és que l'Assemblea de la Bici de Sant Cugat, amb l'anàlisi del model de les pilones extretes i l'enregistrament de vídeos per comprovar la flexibilitat d'aquests elements separadors que protegien el trànsit motoritzat dels usuaris del carril bici, ha deixat en entredit l'acció del govern. "De ser flexibles ja no s'haurien retirat", va escudar-se ahir l'alcalde Josep Maria Vallès (Junts) en una piulada davant l'enuig a les xarxes per l'última actuació del nou govern.
No obstant això, val a dir que les pilones que havien estat instal·lades ara farà quatre mesos eren del model A-Flex i A-Flex DT de la marca ADO Urban Furniture. "Pilona amb memòria que ofereix flexibilitat i rigidesa i, en cas d'impacte, recuperen la forma i la posició original", es llegeix en el tríptic de la companyia fabricant que apunta que poden doblegar-se aplicant certa força fins als 90 graus sense que la pilona experimenti cap deformació permanent.
Un producte dissenyat per ser "pràcticament irrompible, de gran resistència i inoxidable" que, a més a més, presenta diversos avantatges davant d'altres tipologies com les metàl·liques, les de plàstic, les de cautxú o inclús de les de poliuretà per colada. "A què es referirà la paraula Flex del model de la pilona?", qüestionaven amb ironia des de l'Assemblea de la Bici.
Una flexibilitat i marca que NacióSantCugat ha pogut comprovar en aquelles comptades pilones taronges que han sobreviscut a la retirada; algunes cicatritzades de negre pels impactes als baixos dels vehicles que ja hi han decidit passar per sobre. En aquesta línia, l'exregidor de Mobilitat, José Gallardo (PSC), que va ser el responsable polític de la seva instal·lació, ha defensat a aquest mitjà que aleshores ja es va apostar per un model concret -i que va passar per les pertinents àrees i tràmits de l'administració local- que contemplés aquesta imperiosa flexibilitat amb l'objectiu que garantissin el pas dels vehicles d'emergència en cas de necessitat; així com d'assegurar-se que el pas del carril-bici -de doble sentit- fos prou ample per permetre el pas a les ambulàncies i camions de Bombers.
Tanmateix, cal incidir que l'equip de govern va justificar aquest "ajustament" amb un informe avalat per Protecció Civil -i que també comptava amb el vistiplau de la Policia Local- per tal de garantir el pas dels vehicles de serveis d'emergència que, en ocasions puntuals, havien quedaven bloquejats enmig de la via durant episodis de congestió a les hores punta. No obstant això, la comprovada flexibilitat d'aquests elements, dissenyats expressament perquè així ho fossin, qüestionaria aquesta al·legació, ja que aquests vehicles podrien haver avançat directament per sobre de les polèmiques pilones.
El mateix dia de l'actuació, els mitjans locals ja vam reclamar el trasllat de l'informe en qüestió, però a dia d'avui, i més de 48 hores després, encara no se'ns ha facilitat.
No obstant això, val a dir que les pilones que havien estat instal·lades ara farà quatre mesos eren del model A-Flex i A-Flex DT de la marca ADO Urban Furniture. "Pilona amb memòria que ofereix flexibilitat i rigidesa i, en cas d'impacte, recuperen la forma i la posició original", es llegeix en el tríptic de la companyia fabricant que apunta que poden doblegar-se aplicant certa força fins als 90 graus sense que la pilona experimenti cap deformació permanent.
Un producte dissenyat per ser "pràcticament irrompible, de gran resistència i inoxidable" que, a més a més, presenta diversos avantatges davant d'altres tipologies com les metàl·liques, les de plàstic, les de cautxú o inclús de les de poliuretà per colada. "A què es referirà la paraula Flex del model de la pilona?", qüestionaven amb ironia des de l'Assemblea de la Bici.
Una flexibilitat i marca que NacióSantCugat ha pogut comprovar en aquelles comptades pilones taronges que han sobreviscut a la retirada; algunes cicatritzades de negre pels impactes als baixos dels vehicles que ja hi han decidit passar per sobre. En aquesta línia, l'exregidor de Mobilitat, José Gallardo (PSC), que va ser el responsable polític de la seva instal·lació, ha defensat a aquest mitjà que aleshores ja es va apostar per un model concret -i que va passar per les pertinents àrees i tràmits de l'administració local- que contemplés aquesta imperiosa flexibilitat amb l'objectiu que garantissin el pas dels vehicles d'emergència en cas de necessitat; així com d'assegurar-se que el pas del carril-bici -de doble sentit- fos prou ample per permetre el pas a les ambulàncies i camions de Bombers.
L'informe de Protecció Civil
Tanmateix, cal incidir que l'equip de govern va justificar aquest "ajustament" amb un informe avalat per Protecció Civil -i que també comptava amb el vistiplau de la Policia Local- per tal de garantir el pas dels vehicles de serveis d'emergència que, en ocasions puntuals, havien quedaven bloquejats enmig de la via durant episodis de congestió a les hores punta. No obstant això, la comprovada flexibilitat d'aquests elements, dissenyats expressament perquè així ho fossin, qüestionaria aquesta al·legació, ja que aquests vehicles podrien haver avançat directament per sobre de les polèmiques pilones.
El mateix dia de l'actuació, els mitjans locals ja vam reclamar el trasllat de l'informe en qüestió, però a dia d'avui, i més de 48 hores després, encara no se'ns ha facilitat.