Les obres de millora de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de l'estació de Plaça Catalunya, de la línia Barcelona-Vallès, van començar l'última setmana de gener. Una sèrie de reformes necessàries per a "dotar de robustesa" a la xarxa ferroviària que incrementarà la freqüència de trens amb l'arribada progressiva de 15 noves unitats.
Segons ha informat FGC a NacióSantCugat, l'augment de combois permetrà que, en hora punta, a l'estació de Sant Cugat hi circuli un tren direcció Terrassa (S1) i Sabadell (S2) cada cinc minuts - a més dels trens del ramal Tibidabo (L7)-; i un cada 2,5 minuts direcció Barcelona. Els 15 nous trens, que s'estan construint a hores d'ara, entraran en funcionament al llarg de l'any 2021.
Optimitzar la capacitat
L'objectiu de les obres és reconfigurar l'interior de l'estació per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. El projecte també inclou l'allargament de les vies i de les andanes així com l'ampliació del vestíbul, que creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533.
Una nova configuració destinada a optimitzar la capacitat i funcionalitat de l'estació que obligarà a realitzar diversos canvis a l'espai com ara desplaçar la barrera tarifaria i les màquines de venda dels bitllets, la substitució dels ascensors i la instal·lació de noves escales fixes i mecàniques. Plaça Catalunya és la principal estació de la línia, amb 13 milions de validacions anuals. Les obres estan previstes que acabin abans de l'estiu de 2021 i tenen un pressupost de 4,1 milions d'euros.
L'estació de FGC de Sant Cugat tindrà una freqüència d'un tren cada 2,5 minuts en ambdues línies
Les obres estan previstes que acabin abans de l'estiu de 2021 i tenen un pressupost de 4,1 milions d'euros
Ara a portada
Publicat el 07 de febrer de 2020 a les 15:35
Actualitzat el 10 de febrer de 2020 a les 09:25