Arriba la primera pedra del Complex Aquàtic de Mira-sol

Ingla reivindica la consolidació d'una nova centralitat amb l'obertura de les piscines

Publicat el 29 de març de 2023 a les 16:56
Actualitzat el 29 de març de 2023 a les 17:00
Arriba la primera pedra del Complex Aquàtic de Mira-sol. L'Ajuntament ha anunciat que aquest mes d'abril començaran les obres de la primera fase de l'equipament -amb una durada prevista de 20 mesos- que contempla la construcció de l'edifici, les dues piscines cobertes i els seus vestuaris per un valor de 6 milions d'euros. 

El nou complex, que s'ubicarà al gran solar del carrer de Pompeu Fabra, just darrere de l'Institut-Escola Catalunya, tindrà un total de 3.900 metres quadrats i es desenvoluparà en dues fases:

- Primer fase: construcció de l'edifici, les dues piscines i els vestidors
- Segona fase: construcció de la sala de fitness, la cafeteria i els vestidors complementaris (amb una inversió afegida de 950.000 euros).

El complex aquàtic de Mira-sol és un dels equipaments més reivindicats del barri i de la ciutat. "Avui estem molt satisfets perquè fa 25 anys que es parla d’aquest projecte, i avui el comencem a fer realitat. Aquesta ciutat que ha crescut tant en les darreres dècades necessita centralitats de barri i punts de trobada per a la seva ciutadania. La cultura, l’esport i l’educació són els elements vertebradors d’un barri cohesionat i aquest projecte va en aquesta línia. Amb la piscina, per tant, reforçarem aquesta nova centralitat que es conformarà amb l’Institut-Escola, el Casal i el camp de futbol", ha exposat l'alcaldessa Mireia Ingla. 
 

Així serà per dins el Complex Aquàtic de Mira-sol Foto: Aj. de Sant Cugat


"Durant molts anys, la concreció d'aquest projecte ha estat un despropòsit, però des de l'actual govern vam reprendre el tema per poder donar resposta a aquesta demanda", va afirmar fa una setmana la presidenta del Consell de Barri de Mira-sol, Pilar Gorina. 

"Aquest complex ens permetrà dues coses importants: d’una banda, ajudarà a pal·liar la necessitat que tenim a Sant Cugat de més piscines municipals cobertes; i, de l’altra, contribuirà a situar Mira-sol com a un important centre esportiu a la ciutat", va també reivindicar Francesc Carol, regidor d'Esports.