Si ets un d'aquells conductors o conductores que fa servir la regla del 5 i el 7 per mesurar la velocitat a la qual salten els radars, et portem males notícies. La Direcció General de Trànsit (DGT) ha fet un canvi que l'ha deixat en paper mullat. I és que a partir d'aquest mateix mes de maig els marges seran molt més estrictes.
En què consistia la regla del 5 i el 7?
Històricament, els radars de velocitat d'arreu de l'Estat han funcionat amb la regla del 5 i el 7, que permetia un marge d'error de més o menys cinc quilòmetres per hora en aquells trams on la velocitat màxima era de 100. Això, en radars fixos. En els mòbils el marge era de més o menys set quilòmetres per hora. D'aquí el nom de la norma. I què passa en aquelles rutes en què es pot anar a més de 100? Doncs que els marges s'aplicaven com a percentatges del límit de velocitat.
Ara, però, conseqüència d'una ordre del govern espanyol de finals de l'any passat, els marges d'error s'han ajustat al 3 i al 5% aproximadament en el cas tant dels radars fixos com dels mòbils en velocitats de més de 100 quilòmetres per hora. La modificació s'ha fet per tenir una precisió més elevada en els nous radars que ja estan sent homologats, el que de retruc acabarà desencadenant, ben segur, en més sancions.
L'executiu estatal assegura que l'objectiu és també reforçar la seguretat viària. El que s'espera és que si els radars són capaços de predir millor la velocitat a la qual van els vehicles, això farà que els conductors i conductores vagin per la carretera amb més cura i tenint més en compte les normes de trànsit. D'aquesta manera, en última instància es podria reduir el nombre d'accidents.