El serial Carlos Fabra arriba a la fi. Després d'onze anys d'investigació i judici, amb nou jutges instructors diferents i mil maniobres dilatòries, la presó s'erigeix com un mal inevitable. El totpoderós president de la Diputació i el PP castellonencs s'ha quedat, finalment, sense municions. L'Audiència Provincial l'ha citat aquest dimecres, a les 11:30 del matí, per a notificar-li la imminència de l'empresonament.
Fabra només disposarà de cinc dies per a triar centre penitenciari i acatar voluntàriament l'ordre judicial. Amb eixa imatge, la de l'home poderós creuant el llindar del presidi, s'acabarà tota una època i una manera de fer política. Un estil que, havent estat generalitzat arreu del País Valencià, ha tingut en Carlos Fabra el referent més visible, l'axioma.
La negació de l'indult, el detonant final
L'ordre d'empresonament arriba just després que el govern de Mariano Rajoy rebutjara, divendres passat, la petició d'indult del condemnat. A Fabra ja només li queden com a possibles salvavides el Tribunal Constitucional, al qual ha presentat recurs d'empara, i el recurs de súplica davant l'Audiència de Castelló. Són salvavides altament improbables però no impossibles.
Si el TC accepta el recurs i paralitza l'execució de la condemna mentre el resol, Fabra continuaria uns mesos més en llibertat. I si l'Audiència de Castelló, que ja ha mostrat ser enormement receptiva amb el condemnat paralitzant l'execució mentre es resolia l'indult, torna a mostrar-se generosa, la súplica comportaria una nova dilació de l'ingrés en presó. A estes alçades, està sobradament acreditada la capacitat de Fabra i els seus representants legals per a jugar totes les cartes a l'abast.
Condemnat a quatre anys per un delicte fiscal valorat en 700.000 euros, Carlos Fabra descarta, segons ha informat Ràdio Castelló, complir la condemna en el centre penitenciari local. La raó esgrimida és que “hi ha presos perillosos”, atribueix l'emissora a l'entorn personal del condemnat. Si el jutge no posa inconvenient, Fabra podria triar algun centre fora del País Valencià adduint raons de salut o de proximitat familiar.
Carlos Fabra, a només cinc dies d'ingressar en presó
Societat
L'Audiència de Castelló l'ha citat aquest dimecres per a comunicar-li l'empresonament, just un any després d'haver-lo condemnat
ARA A PORTADA
-
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política Pedro Sánchez entra en precampanya a «La Revuelta» sense esquivar preguntes: «Els casos de corrupció m'han decebut» Neus Climent
-
Publicat el
25 de novembre de 2014 a
les 17:41
Et pot interessar
-
Societat
El virus que només afectava animals arriba als humans: mor el primer infectat a França
-
Societat
L’incendi d’un cotxe talla un carril a l’A-2 en sentit Barcelona i provoca retencions
-
Societat
Catalunya millora en igualtat de gènere als llocs de poder, però manté l'alta segregació laboral
-
Societat
Primer pas d'aliança entre ciutats a l'Estat per «reforçar» la mirada metropolitana
-
Societat
Vols ser patge reial a la Cavalcada de Barcelona del 2027? Tot el que has de saber per participar-hi
-
Societat
Barcelona vol «accelerar» l'ampliació de la xarxa de dipòsits pluvials després de «sobreviure» als aiguats
