El director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha al·legat a la jutgessa del Jutjat d'Instrucció 13 de Barcelona, Alejandra Gil, que el director de Màrqueting de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) Martí Patxot i la presidenta en funcions de la CCMA , Núria Llorach, el van pressionar perquè publiqués els anuncis de l'1-O, en un recurs de reforma contra l'acte de processament.
L'escrit, del seu advocat Carles Monguilod, subratlla que Gordillo va ser pressionat en diferents correus creuats per fer-li assumir, "de manera injustificada i fins a cert punt indecent", unes responsabilitats en l'emissió de la propaganda del referèndum que de cap manera podia tenir.
"Ni va donar la seva conformitat perquè s'emetessin els anuncis institucionals del referèndum, ni tenia competències per a això, ni tampoc tenia la infraestructura tècnica pertinent", destaca Monguilod, que assenyala que tampoc podia, en cap cas i pel mateix motiu, ordenar la suspensió d'emissions propagandístiques que ja estaven en marxa.
Gordillo "ja intuïa que era una autèntica trampa que li estaven fent dues persones", fent-lo partícip d'una responsabilitat que ja preveien ells que anaven a haver d'assumir ", i que el processat es negava reiteradament a acceptar.
L'advocat ha assegurat que Gordillo va respondre "No tinc objecció dins de les meves competències. Endavant" per intentar sortir del bucle constituït per la pressió, que titlla de insoportable, a la qual s'estava veient sotmès per part del seu superior jeràrquica, Núria Llorach, i el seu homòleg, Martí Patxot.
Segons l'escrit, tots dos "li estaven demanant insistentment una autorització totalment innecessària", ja que l'emissió de la publicitat quedava clarament fora del seu àmbit de competències. L'advocat sosté que Gordillo "mai ha tingut ni té cap competència per decidir l'emissió de la publicitat en els mitjans que dirigeix", ni competència per decidir el cessament de l'emissió de la publicitat, de manera que ha demanat el sobreseïment de la causa .
El director de Catalunya Ràdio al·lega a la jutge que el van pressionar per publicar els anuncis de l'1-O
Societat
Saül Gordillo diu que va rebre correus "de manera injustificada i fins a cert punt indecent" per tal que s'emetessin els anuncis
ARA A PORTADA
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
04 de maig de 2019 a
les 09:30
Et pot interessar
-
Societat
Extingit l’incendi forestal de Collserola que ha cremat més de 50 hectàrees
-
Societat
La pobresa infantil a Catalunya inassolible
-
Societat
El bisbe de Barbastre reprèn la «guerra» contra l'Opus
-
Societat
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
-
Societat
Mor un motorista a l'Eixample atropellat per un conductor alcoholitzat que ha fugit
-
Societat
L'estació de Verdaguer recupera el ple funcionament després de les obres: «El passadís és molt més còmode»
