Una setmana després de la seva última erupció, el volcà Etna, a l'illa de Sicília, ha tornat a escopir lava i una columna de cendra a través d'un dels cràters que hi ha al costat sud-est de la muntanya.
L'Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia italià ha assenyalat en un comunicat que el volcà ha llançat una columna de fum d'uns 12 quilòmetres d'altura, cosa que ha deixat una gran fumera negra a la zona.
De moment no s'han registrat danys ni víctimes mortals, mentre que els residents de l'illa han assenyalat que hi ha molta cendra a l'ambient. En primera instància, l'aeroport de Catània ha suspès tots els vols, si bé han estat represos poc després.
L'última erupció de l'Etna es va registrar el 10 de febrer passat i va provocar una emissió explosiva de lava, encara que lleu. Els experts consideren ara que l'erupció és deguda a l'acumulació de magma.
El volcà Etna torna a entrar en erupció
N'ha sortit una columna de fum de 12 quilòmetres que ha obligat a aturar el trànsit aeri per uns moments
ARA A PORTADA
-
L'escorcoll a l'IRTA-CReSA augmenta la pressió al Govern per la crisi de la pesta Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern posa xifres al pla per construir 214.000 pisos: un 40% assequible i 179 àrees Lluís Girona Boffi
-
-
El Govern insta Albiol a obrir immediatament un equipament municipal per als desallotjats del B9 Redacció
-
Publicat el 21 de febrer de 2022 a les 18:53
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 19 de desembre: tornen els núvols
-
Societat
Busquen una nena de cinc anys que el pare no va retornar a la mare
-
Societat
Vuit de cada deu alumnes de la Catalunya Nord no té contacte amb el català
-
Societat
Barcelona diu que no li «pertoca» oferir una resposta a les persones desallotjades del B9 de Badalona
-
Societat
Convoquen vaga de mestres i professors per a l'11 de febrer
-
Societat
Les dones dediquen una hora més al dia que els homes a la cura dels nens i la llar
