El passat 1 de setembre van desaparèixer bona part dels peatges -els de titularitat del govern espanyol- que havien conformat durant dècades les autopistes catalanes. Ara bé, en van quedar quatre en funcionament -els que depenen de la Generalitat- que ara, quan comenci el 2022, pujaran de preu.
En concret, el preu dels peatges s'incrementarà un 5,4%, calculat d'acord amb la pujada de l'Índex de preus de consum (IPC) entre els mesos d'octubre del 2020 i del 2021. Aquest augment del preu, segons ha explicat la Generalitat, es produeix perquè el contracte amb les empreses concessionàries inclou la revisió automàtica de les tarifes basada precisament en el que marca anualment l'IPC.
Les vies catalanes que segueixen sent de pagament són la C-32, amb el peatge als Túnels del Garraf / Castelldefels; i la C-16, amb tres peatges als Túnels de Vallvidrera / Sant Cugat – Terrassa, a l'autopista de Manresa / Terrassa – Manresa, i al Túnel del Cadí / Berguedà – Cerdanya.
Són els únics quatre peatges que es mantenen actius després que l'estiu passat el govern espanyol no renovés les concessions que gestionava. Va comportar la gratuïtat de vies com l'AP-7, l'AP-2, la C-33 i el tram nord de la C-32. Des de llavors, la barrera d'aquests peatges ha quedat oberta, i progressivament també s'han anat desmuntant les vinyetes de pagament i la resta d'infraestructures.
[plantillavirals]
Els quatre peatges que segueixen a Catalunya pugen de preu aquest 2022
L'augment en les vies que es mantenen de pagament es produeix d'acord amb l'increment de l'IPC
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 30 de desembre de 2021 a les 16:30
Et pot interessar
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó
-
Societat Tallada la ronda del Mig per una persona enfilada als panells informatius