El passat 1 de setembre van desaparèixer bona part dels peatges -els de titularitat del govern espanyol- que havien conformat durant dècades les autopistes catalanes. Ara bé, en van quedar quatre en funcionament -els que depenen de la Generalitat- que ara, quan comenci el 2022, pujaran de preu.
En concret, el preu dels peatges s'incrementarà un 5,4%, calculat d'acord amb la pujada de l'Índex de preus de consum (IPC) entre els mesos d'octubre del 2020 i del 2021. Aquest augment del preu, segons ha explicat la Generalitat, es produeix perquè el contracte amb les empreses concessionàries inclou la revisió automàtica de les tarifes basada precisament en el que marca anualment l'IPC.
Les vies catalanes que segueixen sent de pagament són la C-32, amb el peatge als Túnels del Garraf / Castelldefels; i la C-16, amb tres peatges als Túnels de Vallvidrera / Sant Cugat – Terrassa, a l'autopista de Manresa / Terrassa – Manresa, i al Túnel del Cadí / Berguedà – Cerdanya.
Són els únics quatre peatges que es mantenen actius després que l'estiu passat el govern espanyol no renovés les concessions que gestionava. Va comportar la gratuïtat de vies com l'AP-7, l'AP-2, la C-33 i el tram nord de la C-32. Des de llavors, la barrera d'aquests peatges ha quedat oberta, i progressivament també s'han anat desmuntant les vinyetes de pagament i la resta d'infraestructures.
[plantillavirals]
Els quatre peatges que segueixen a Catalunya pugen de preu aquest 2022
L'augment en les vies que es mantenen de pagament es produeix d'acord amb l'increment de l'IPC
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de desembre de 2021 a les 16:30
Et pot interessar
-
Societat Clam contra l'LGTBIfòbia a Barcelona: «Plantem cara als discursos d'odi»
-
Societat Detinguda una mare per deixar la filla sola a la piscina, on gairebé s'ofega
-
Societat Catalunya ja es prepara per al pròxim eclipsi: quan i des d'on es veurà millor?
-
Societat Llibertat amb càrrecs i retirada del carnet per la detinguda per l'atropellament previ al derbi
-
Societat Un Raphinha per llepar-se'n els dits: entrepans inspirats en jugadors del Barça
-
Societat Els Mossos detenen 67 persones amb 497 antecedents en un dispositiu especial contra la multireincidència