Gerard Piqué es pronuncia sobre l'acció d'Arran: «Ho netejarem i ja està»

L'exfutbolista resta importància als fets, diu que no està enfadat i assegura que no ha tingut temps de pensar si presentarà denúncia

Publicat el 19 de novembre de 2024 a les 11:11

Gerard Piqué s'ha pronunciat sobre l'acció d'activistes d'Arran que van irrompre a la seva segona residència de Bolvir, a la Cerdanya. En una entrevista a El món a RAC1, l'exfutbolista ha volgut restar importància als fets perquè "el que volen és que se'n parli". "Ho netejarem i ja està", ha assegurat Piqué en referència a les pintades que els membres del col·lectiu de l'esquerra independentista van fer a les parets de casa seva

Piqué també ha dit que no està ni molt menys enfadat per l'acció i ha insistit a restar-li rellevància. En aquesta línia, no s'ha pronunciat sobre si denunciarà l'acció: "No he tingut temps a pensar-hi", ha explicat l'exfutbolista, que ara està centrat en l'organització del Mundial de la Kings League amb final a Torí.

Arran va compartir aquest dilluns a través de les xarxes socials un vídeo en què irrompen a la casa que de Piqué té a la Cerdanya. "Fora pijos" és la pintada que van deixar els activistes a la residència de luxe del futbolista, a la qual van entrar a plena llum del dia.

La voluntat d'Arran és denunciar la dificultat que tenen els habitants de la Cerdanya per trobar un habitatge. "Mentre tu marxes perquè no pots pagar el lloguer, el 64% dels habitatges són segona o tercera residència", denunciava el col·lectiu, que recordava que de mitjana aquestes cases només s'obren 14 dies a l'any.

Arran també recordava que "els pijos" de Barcelona no pinten res a la Cerdanya i els culpava de les condicions laborals dels habitants de la comarca: "Per ells hem de treballar 12 hores al dia", denunciaven. "No dubtarem a arribar fins a les últimes conseqüències per guanyar-los la partida i poder viure una vida que mereixi ser viscuda", concloïen.

L'acció d'Arran ha estat prèvia a la convocatòria d'una manifestació pel dret a l'habitatge al Pirineu, el pròxim 6 de desembre. "Acabem amb l'especulació i el mercat de l'habitatge, acabem amb el capitalisme", apuntava el col·lectiu hores després de fer pública l'acció contra la casa de Piqué a la Cerdanya.