L'esvoranc de Viladecavalls que va engolir un cotxe creix i té una profunditat de 22 metres

El carrer està totalment tallat mentre els tècnics cerquen solucions

Publicat el 27 de març de 2017 a les 13:35
L'esvoranc que va engolir un cotxe en aparèixer aquest dissabte al matí entre la urbanització de Sant Miquel de Gonteres i el polígon industrial de Can Trias, al terme municipal de Viladecavalls (Vallès Occidental) ha doblat les seves dimensions i podria continuar creixent. Segons apunten fonts dels Bombers de la Generalitat que han analitzat la zona, el forat tindria una profunditat de com a mínim 22 metres. L'amplada de l'esvoranc, que dissabte només afectava la totalitat d'un dels carrils del carrer, afecta ja els dos carrils i arriba als vuit metres.

Els tècnics continuen buscant solucions al problema i intentant esbrinar com es va produir l'immens esvoranc. Les intenses pluges de divendres i de dissabte podrien haver contribuït al moviment de terres de la zona, situada al pas d'un torrent. Es tracta del torrent de Can Trias, un curs d'aigua natural on, a l'alçada de la via del tren i del carrer afectat, hi ha un terraplè. És justament en aquesta zona on va aparèixer el forat i, per tant, tot indica que les aigües que passen per sota terra en serien les responsables.

El torrent de Can Trias s'origina a la zona alta de Can Gonteres i rep també el torrent de Can Gonteres poc abans de creuar la via del tren. El torrent de Can Trias separa físicament la urbanització de Sant Miquel de Gonteres i el polígon industrial de Can Trias. A l'alçada de la C-58, desemboca a la riera de Gaià.
 
L'esvoranc que ha obligat a tallar el carrer. Foto: Ajuntament de Viladecavalls
 
El carrer afectat, totalment tallat

El trànsit a la zona ha estat completament tallat, tant als vehicles a motos com als vianants. Només els nombrosos tècnics que hi treballen romanen a la zona. Malgrat això, alguns vianants s'atreveixen a caminar pel voral de les vies del tren que transcorren paral·leles al carrer, a pocs metres de l'esvoranc. Preguntat per NacióDigital, un jove respon que és l'únic camí que pot agafar per anar caminant des de l'estació de Sant Miquel de Gonteres fins a Can Trias, ja que aquesta via (passeig de la Tramuntana, a Sant Miquel de Gonteres, i carrer del Ferrocarril, a Can Trias) és l'única que connecta ambdós nuclis. Amb el tall del carrer, les opcions per baixar fins a la C-58 o, pocs metres abans, fins al camí de la Riera.

Els trens de la R4 circulen excepcionalment lents per les vies que transcorren a pocs metres de l'esvoranc, com a mesura de precaució davant dels riscos de nous esfondraments. La circulació dels combois és ara a doble via, tot i que després de l'aparició del forat el servei es va veure fortament afectat i es va reduir una via i fins i tot es va aturar completament.

Cal recordar que l'esvoranc va aparèixer dissabte al matí mentre un cotxe amb una mare i un fill circulava pel carrer. El vehicle, amb els dos ocupants, es va veure engolit. Un bomber fora de servei, amb l'ajuda de diversos ciutadans, va rescatar il·leses les dues persones. Una gran quantitat de serveis d'emergències es van mobilitzar davant l'espectacularitat de accident.
 

Tècnics treballant en l'esvoranc obert entre Can Trias i Sant Miquel de Gonteres. Foto: Albert Prieto


Els tècnics, en marxa

El cotxe sinistrat continua a l'interior de l'immens fora, ja que no hi poden accedir grues pel risc que també se'ls empassi el terra. Els operaris, davant l'amenaça de pluja d'aquest matí, havien procedit a tapar l'esvoranc amb una lona, que ha estat retirada per continuar amb les tasques.

Una de les preocupacions ara és assegurar una canonada de gas subterrània que passa per l'indret, per tal que no es vegi afectada pel moviment de terres. En primera instància, la companyia de gas realitzarà un by-pass a la canalització malmesa per l'esvoranc pels dos habitatges propers, per tal de garantir el subministrament de gas a les urbanitzacions si la canonada principal s'ha de tallar.

L'Ajuntament de Viladecavalls té previst reunir-se d'urgència en les properes hores. L'alcaldessa, Cesca Berenguer, ha visitat la zona aquest dilluns al matí. Les autoritats municipals s'han reunit amb responsables d'Adif, FCC, Pigra Engineering, Gas Natural i Aigües de Terrassa, així com amb el subdirector de Mossos d'Esquadra.