Un tractament amb extracte de te verd concentrat en càpsules, pres de forma rigorosa durant un any, ha millorat la funció cognitiva, la memòria, l’autocontrol i l’autonomia de fins a 84 persones de 16 a 34 anys amb síndrome de Down, que han participat en un estudi clínic coordinat des de l’Institut d’Investigacions Mèdiques (IMIM) adscrit a l’Hospital del Mar, de Barcelona, segons explica avui El Periódico. És la primera vegada al món que una teràpia aconsegueix modificar positivament la discapacitat intel·lectual i cognitiva que caracteritza les persones que neixen amb aquesta síndrome, una disfunció que fins ara s’havia ha considerat intractable.
L’estudi ha estat publicat per la prestigiosa revista científica The Lancet Neurology. Els resultats, a més de demostrar les millores cognitives dels participants, han produït canvis fisiològics en la connectivitat funcional de les neurones del cervell. Així, es millora la memòria a curt termini, el control d’impulsos i la capacitat de desenvolupar-se en la vida diària.
L’estudi aïlla i analitza els canvis en el gen DYRK1A de les persones afectades amb síndrome de Down. Utilitza gal·lat d’epigalocatequina, una substància obtinguda del te verd.
Per continuar la investigació, encara en procés experimental, i poder aplicar aquest descobriment a la vida real, es necessiten 6 milions d’euros. De moment, encara no s’ha trobat ningú disposat a finançar aquesta quantitat.
L'Hospital del Mar descobreix que el te verd millora la funció cognitiva de la síndrome de Down
Un extracte de la planta ajuda la memòria a curt termini, el control d’impulsos i la capacitat de desenvolupar-se en la vida diària, segons un estudi fet al centre hospitalari de Barcelona
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de juny de 2016 a les 05:25
Et pot interessar
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica
-
Societat El Govern obre un expedient a la DGAIA pel cas d'abusos a una nena tutelada de 12 anys
-
Societat Fins a 17 comarques, en alerta de perill per forts ruixats aquest dimecres