Pallarès va ser escollida secretària confederal (el càrrec es convertiria amb el temps en el de secretària general) el 1998 en substitució de l'històric Miquel Porter i Moix. Després de quinze anys al capdavant de l'organització, que ara lidera Sergi Perelló, ella va cedir el testimoni a Carles Sastre, que durant el seu mandat l'havia acompanyada com a secretari d'Acció Sindical.
Els anys de Pallarès al capdavant de la Intersindical-CSC expliquen l'evolució i el posicionament actual de la central, que en els darrers anys ha experimentat un fort creixement. Va aconseguir que es passés d'un model de sindicats autònoms federats a una organització de tipus més confederal i unitari i que les reivindicacions socials i nacionals es fessin més explícites i contundents. Pallarès encara estava activa als òrgans del sindicat: fomava part del seu secretariat nacional.Ha mort Isabel Pallarès. Fou la secretària general de @LaIntersindical de 1998 a 2013.
— Sergi Perelló 🔻 (@perellonet) June 24, 2021
Molt impactat per aquesta pèrdua.
Fou cabdal per ser el què som; el sindicat independentista i de classe d’aquest país.
Sempre et recordarem Isabel.
Gran abraçada a la família.
En l'esfera internacional, durant el seu mandat la Intersindical-CSC va consolidar la relació amb ELA i la CIG i va obrir relacions intenses amb LAB, que la van dur a crear la Plataforma de Sindicats de Nacions Sense Estat.
Des que s'ha fet pública la trista notícia, s'han anat reproduint nombroses mostres de condol a través de les xarxes socials, tant de l'àmbit sindical com de l'àmbit més estrictament polític. És el cas del president de la Generalitat, Pere Aragonès, qui confessa estar "molt colpit" pel traspàs de Pallarès. "Et trobarem molt a faltar", diu.
Molt colpit per la mort d'Isabel Pallarès, una docent compromesa sindicalment, independentista i d'esquerres. Et trobarem molt a faltar. Una abraçada ben forta a família, companys i amics. https://t.co/VpYYwiWS9d
— Pere Aragonès i Garcia 🎗 (@perearagones) June 24, 2021