L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i la Federació de Consumidors i Usuaris CECU, han denunciat Temu, un marketplace cada vegada més popular operat per la companyia xinesa PDD Hòldings, davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per considerar que la plataforma incompleix la llei de serveis digitals, segons han donat a conèixer a través d'un comunicat.
En concret, es tracta d'una acció coordinada per l'Organització Europea de Consumidors (BEUC), entitat que ha presentat una denúncia davant la Comissió Europea (CE), mentre que 17 dels seus membres, entre els quals estan OCU i CECU, han denunciat davant les seves autoritats nacionals competents.
Anant al detall, les organitzacions han criticat que Temu, que compta ja a Europa amb més de 75 milions d'usuaris mensuals, no proporciona determinada informació rellevant per als consumidors europeus, com, per exemple, la identitat del venedor, per confirmar si el producte compleix amb els requisits de seguretat de la Unió Europea (UE) o sobre els seus sistemes de recomanació, per conèixer quins són els diferents criteris que utilitza per proposar determinats productes.
A més a més, han assenyalat que el lloc web de compravenda asiàtic està plagat de tècniques de manipulació (patrons foscos) per aconseguir que els consumidors gastin més del que originalment voldrien o per complicar el procés de tancar el seu compte.
Per tot això, OCU i CECU han considerat que Temu podria estar infringint la nova llei de serveis sigitals, per la qual cosa han posat les citades pràctiques en coneixement de la CNMC, com a entitat coordinadora a escala nacional de serveis digitals, perquè procedeixi a la seva investigació i si és el cas, imposi la corresponent sanció.