Cop contra els lladres de rellotges de luxe. La policia espanyola ha desarticulat una banda del crim organitzat napolità que es dedicava al robatori d'aquestes peces d'alta gamma a Barcelona i Eivissa entre altres. En una operació ha detingut 36 persones i han recuperat 12 dels rellotges robats durant el 2024. Als lladres se'ls imputa robatoris amb violència per un valor de gairebé 2 milions d'euros, corresponent als complements recuperats.
🚩Recuperados 12 relojes de lujo y esclarecidos 49 robos con violencia durante el año 2024
— Policía Nacional (@policia) January 18, 2025
⌚️Detenidas 36 personas a las que se les imputa el robo de relojes por valor de casi 2.000.000 €
🌏Se desplazaban desde #Nápoles a #Barcelona, #Ibiza, #Madrid y #Marbella principalmente pic.twitter.com/eln8zMwkDQ
Els membres de l'organització criminal es desplaçaven des de Nàpols fins a ciutats com Barcelona, Eivissa, Madrid o Marbella. A més, s'han identificat 25 persones més que formarien part de la mateixa organització i sobre qui pesaven ordres europees de detenció i lliurament. La investigació va iniciar-se fa dos anys, en col·laboració amb la policia napolitana.
Segons el comunicat de la policia espanyola, es tracta de persones amb un alt grau d'organització i capacitat de coordinació. Les investigacions han permès als agents comprovar que tots els robatoris es duien a terme amb un "ampli estudi previ de la zona d'actuació de les víctimes", i que principalment feien servir motocicletes per a cometre el delicte. Alguns dels rellotges recuperats tenen un preu de mercat de gairebé 200.000 euros. Les investigacions continuen obertes.