L'Hospital de Sant Joan de Déu ha alertat que els últims anys ha crescut el nombre de nens que segueixen una dieta restrictiva sense motius mèdics, fet que pot provocar problemes en el desenvolupament infantil si no se satisfan totes les necessitats nutricionals del nen.
Aquesta és una de les conclusions del nou informe FAROS que aquest dimecres ha presentat l'hospital i que pretén donar a les famílies pautes per alimentar els nens d'una forma saludable, segons ha informat el centre hospitalari en un comunicat.
Els últims anys, els pediatres han constatat que cada vegada hi ha més famílies amb nens que segueixen una dieta alimentària restrictiva per motius de salut, culturals, religiosos o, simplement, per la preocupació per una alimentació sana i per les moltes informacions que circulen sobre els efectes nocius de determinats aliments.
Dèficits alimentaris
En aquest sentit, una enquesta elaborada per l'Observatori FAROS entre 3.000 pares, mares i professors revela que l'alimentació de molts nens encara presenta alguns dèficits: un 80% dels menors no menja la fruita necessària, un 50% només menja verdura una vegada al dia i el 90% no ingereix peix cada setmana.
A més, cada vegada hi ha més famílies que opten per dietes alternatives com la hiperproteica, la vegana, l'ovolactovegetariana o la crudívora, dietes restrictives que, segons els experts, poden ser una opció vàlida per a tots els cicles de la vida sempre que satisfacin totes les necessitats nutricionals que requereix l'organisme.
Per aquesta raó, aconsellen les famílies amb nens consultar un dietista nutricionista perquè valori si cal complementar l'alimentació amb suplements, com pot passar en el cas de la dieta vegetariana estricta, que dificulta que els nens puguin obtenir la quantitat de vitamina B-12, àcids grassos, vitamina D, calci, zinc i ferro que necessiten.
Una altra tendència és que moltes famílies retiren la llet de la seva alimentació i de la dels seus fills, tot i que no existeixi cap criteri ni estudi científic que evidenciï la relació d'aquest producte amb efectes adversos, segons els experts de l'informe FAROS.
Els autors de l'estudi desaconsellen la retirada de nutrients "essencials" com la lactosa o el gluten sense tenir un diagnòstic clínic que ho aconselli, perquè pot dificultar i, fins i tot, impossibilitar un diagnòstic correcte de diverses malalties, com pot ser la celiaquia.
Al llarg de l'informe, experts en pediatria de diferents àmbits repassen tots els aspectes de la nutrició infantil: l'alimentació del nen en cada etapa de la vida fins a l'adolescència, les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries, els símptomes d'un trastorn alimentari i com aconseguir que els nens mengin fruites, verdures i peix.
Sant Joan de Déu avisa de les dietes alimentàries restrictives sense fonament científic
Societat
Un informe presentat aquest dimecres alerta que en els últims anys ha crescut el nombre de nens que segueixen una dieta restrictiva sense motius mèdics | Aquest tipus d'alimentació pot provocar problemes en el desenvolupament infantil
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
Publicat el
26 d’octubre de 2016 a
les 14:59
Et pot interessar
-
Societat
La Rambla dels setanta
-
Societat
Reparar els greuges de la medicina a Catalunya
-
Societat
L'home que va aparèixer en un contenidor a Lloret de Mar va morir a trets
-
Societat
Mor un home de 73 anys a la piscina municipal de Jorba
-
Societat
Detingut un home per agredir sexualment dues dones sense llar a Barcelona i Blanes
-
Societat
Com fotografiar l'eclipsi sense fer malbé la càmera: totes les mesures de seguretat
