04
d'abril
de
2019, 11:30
Actualitzat:
11:40h
El departament de Treball de la Generalitat ja ha decretat els serveis mínims que hauran de complir els treballadors del metro de Barcelona durant la vaga convocada pel 8 d'abril. De dos quarts de set a dos quarts de deu del matí i de quatre a vuit de la tarda, considerades les hores punta, els serveis mínims seran del 40%, mentre que durant la resta del dia seran del 20%.
El departament justifica l'establiment d'aquests serveis mínims perquè considera "essencial per a la comunitat" el servei del metro de Barcelona i perquè defensa que així es garanteix el "dret a la mobilitat" dels ciutadans. Especialment, d'aquells que no disposen de vehicle particular, gent gran, persones amb discapacitat i persones que viuen en zones "aïllades". "Cal garantir el servei de transport de viatgers al llarg de tota la jornada i no només a hores punta", argumenta el departament en el decret que estableix els serveis mínims.
Per ara les reunions de mediació entre els sindicats i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han acabat sense acord i el comitè d'empresa manté la convocatòria de quatre hores per torn el 8 d'abril i el 29 d'abril.
El principal motiu per la convocatòria de les aturades és la crisi de l'amiant. Fins ara, TMB ha reconegut afectacions en 22 treballadors del metro a causa d'aquest material contaminant i el principal punt de discrepància entre les dues parts és el reconeixement de tots els empleats del metro com a exposats a l'amiant. Els treballadors ho exigeixen des de l'inici de la crisi mentre que TMB no està disposada a fer-ho.
El departament justifica l'establiment d'aquests serveis mínims perquè considera "essencial per a la comunitat" el servei del metro de Barcelona i perquè defensa que així es garanteix el "dret a la mobilitat" dels ciutadans. Especialment, d'aquells que no disposen de vehicle particular, gent gran, persones amb discapacitat i persones que viuen en zones "aïllades". "Cal garantir el servei de transport de viatgers al llarg de tota la jornada i no només a hores punta", argumenta el departament en el decret que estableix els serveis mínims.
Per ara les reunions de mediació entre els sindicats i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han acabat sense acord i el comitè d'empresa manté la convocatòria de quatre hores per torn el 8 d'abril i el 29 d'abril.
El principal motiu per la convocatòria de les aturades és la crisi de l'amiant. Fins ara, TMB ha reconegut afectacions en 22 treballadors del metro a causa d'aquest material contaminant i el principal punt de discrepància entre les dues parts és el reconeixement de tots els empleats del metro com a exposats a l'amiant. Els treballadors ho exigeixen des de l'inici de la crisi mentre que TMB no està disposada a fer-ho.