El tercer millor banc de l'Estat és català, segons una enquesta de l'OCU

Grans entitats que operen a Catalunya com CaixaBank, el BBVA, el Santander i el Sabadell es troben molt per sota de la mitjana de 41 entitats analitzades

Una persona utilitzant un caixer automàtic d'un banc
Una persona utilitzant un caixer automàtic d'un banc
Redacció
11 d'octubre de 2024, 12:43
Actualitzat: 12:46h

El fet de gestionar els diners a través d'un banc o d'una caixa pot resultar complicat en moltes ocasions. El camp econòmic pot ser dificultós d'entendre i la transparència és un dels aspectes millor valorats. Per guiar als clients, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha presentat una enquesta en què classifica els millors bancs de l'Estat segons l'opinió dels usuaris.

En primer lloc, cal tenir en compte que les més de 23.000 persones enquestades tenen en compte de manera més evident que l'entitat tingui productes fàcils d'entendre i que presenti una estructura clara de comissions. L'atenció al client i l'operativa online són altres criteris que els consumidors situen com a prioritats.

Amb tot això, l'OCU ha analitzat els resultats de 41 entitats i ha determinat que la catalana Caixa Guissona -propietat del Grup Alimentari Guissona- es troba en la tercera posició estatal. Només la superen Caixa Rural d'Astúries i el banc alemany N26. De l'enquesta també destaca que cinc dels deu bancs millors valorats són online: N26, ING, Revolut, Openbank i MyInvestor.

A l'altre extrema de l'enquesta, les entitats pitjors valorades pels seus clients són Unicaja, CaixaBank i Caixa Rural del Sud. En tots aquests casos se sol destacar com a aspecte negatiu les comissions i les despeses. Grans entitats com BBVA, Santander i Sabadell també es troben molt per sota de la mitjana.

L'OCU constata que la prioritat dels usuaris és que l'entitat disposi d'un servei de banca electrònica per poder efectuar operacions sense haver de desplaçar-se a una oficina, com era habitual fa un temps. Ara bé, el que no desapareix és la petició de l'usuari que el seu banc sigui transparent en els costos i que deixi ben clar quines són les condicions de les ofertes.