Més de vuitanta persones han mort des de principi d'any a les carreteres catalanes, segons les dades del Servei Català de Trànsit. Seguir els senyals de circulació que hi ha a les vies urbanes i interurbanes són clau per evitar accidents greus o mortals. És el cas de la velocitat, que si se superen els límits establerts poden causar accidents fatals.
Recentment, s'ha vist a França un nou senyal de trànsit que és nou per als conductors. Es tracta d'un senyal com el que marca els límits de velocitat -rodó amb un número al mig- però en lloc de la vora vermella, aquest és amb la vora verda.
Si el senyal amb el contorn vermell marca prohibició, d'acord amb el reglament establert, aquest nou senyal amb el contorn verd marca recomanació. D'aquesta manera, la velocitat que hi ha a dins del senyal no és la màxima a la qual es pot circular, sinó la que es recomana per aquell tram concret. Això vol dir que com que no és d'obligat compliment, no és obligatori seguir la recomanació.
Per això, pot ser que en algun tram de carretera ens trobem una doble senyalització: d'una banda, el senyal vermell indicant el màxim de velocitat i una mica més endavant, un senyal verd, amb una xifra diferent, indicant la velocitat recomanada per aquell tram.
La convenció de Viena sobre senyalització viària, celebrada l'any 1968, va establir que els límits de velocitat havien d'estar representats de forma circular i una vora vermella per tal d'unificar-les en l'àmbit europeu. No obstant això, hi ha països que ja han començat a col·locar aquests nous senyals amb la vora verda.
Amb tot, cal remarcar que aquest senyal encara no està reconegut en el reglament general de circulació l'estat espanyol, però ja s'ha pogut veure en altres països europeus com França. De fet, a casa nostra s'equipararia al senyal quadrat i amb el fons blau S-7 que indica velocitat màxima aconsellable.