Opinió

Resposta de la Policia Local a la nota de premsa de l'Ajuntament de Solsona

En relació a la intervenció de la Policia Local en el Ple del dia 30 de maig de 2024

Nou agents de la Policia Local de Solsona
06 de juny del 2024
Actualitzat a les 16:35h
Una funcionària de policia de Solsona va llegir un manifest al darrer ple
Una funcionària de policia de Solsona va llegir un manifest al darrer ple

Amb data 30 de maig de 2024 es va celebrar un Ple Municipal a l'Ajuntament de Solsona. A la part final d'aquest ple, part de la Policia Local, va llegir un comunicat en el que es va denunciar la situació insostenible que s'està vivint al cos i reclamar millores salarials laborals. A raó d'aquest manifest l'Alcaldessa va contestar alguns punts i, posteriorment, l'Ajuntament de Solsona va fer públic un comunicat de premsa que volem aclarir, ja que considerem que no s'ajusten a la realitat i que poden portar confusió a la ciutadania que desconeix el fons del nostre problema. 

 

  • En primer lloc, deixar ben clar que el cos de la Policia Local de Solsona està format per 12 funcionaris de carrera, 1 funcionari en pràctiques (que està realitzant el curs bàsic de la policia a l'ISPC), i 1 interí (que té les competències limitades pel fet que encara no ha passat el curs de policia). Dels 12 funcionaris de carrera, 1 d'ells és el Cap de la policia, és per això que volem remarcar que dels 11 funcionaris de carrera restants són 9 els que recolzem el manifest i denunciem la situació esmentada. 
  • En segon lloc, en relació a les paraules de la Regidora de Governació, Esther Espluga, que va informar de les negociacions que l'equip de govern mantenia amb els representants del cos d'aquesta policia, volem aclarir que en el moment de la lectura del manifest, alguns agents no tenien CAP INFORMACIÓ del que s'estava negoCiant, ja que es va convocar de manera urgent una reunió per informar de les negociacions esmentades just abans de la celebració del Ple. 
  • En tercer lloc, la negociació de l'Annex que tant en parla el Consistori no té res a veure amb les reivindicacions que es denuncien. Remarcar que en un Annex de negociació com aquest, només s'hi poden negociar petites especificitats del conveni. 
  • En quart lloc, en relació a les paraules de l'Alcadessa referents a l'obertura de la Relació de Llocs de Treball i que afirmava que era un procés llarg, complicat i s'havia d'obrir per a tot el personal d'aquest consistori, volem destacar que després de la creació de l'esmentada RLT el mes de desembre de 2014 i que va afectar a tot el personal, el 2017 es va modificar 1 lloc i es van crear 2 nous llocs, i el 2021 es va fer una modificació i creació d'uns 18 llocs de treball. Fem referència a aquests antecedents per manifestar que, en d'altres ocasions, aquest Ajuntament ha obert la RLT per una part del personal i demanem que ara ho faci per nosaltres de manera urgent i així solucionar una de les nostres demandes. 
  • En cinquè lloc, dir que quan s'ha hagut de tancar algun torn per falta d'efectius la Regidora Esther Espluga va asegurar que "s'ha fet tot el que estava en les nostres mans", "I com a últim recurs s'ha derivat la ciutadania que trucava a comisaria al 112 mitjançant una locució". Volem aclarir que aquesta afirmació no és certa del tot, ja que el telèfon de la policia va quedar a dependències totalment desatès en moltes franges del dia sense que ningú donés resposta als requeriments. A més a més, creiem que NO es pot permetre la desinformació a la ciutadania que desconeixien que no hi havia cap policia de torn, (no es va informar d'aquesta situació per cap mitjà: ni en xarxes socials, ni cartells informatius a la porta de dependències, etc.). 

Esperem que amb aquest comunicat quedin ben clares les nostra reivindicacions, la realitat - 1 que estem vivint i que la ciutadania tingui tota la informació amb la màxima transparència. 

El més llegit