L'aranya invasora que fa servir un bacteri relacionat amb els principals patògens humans per expandir-se

Les vídues marrons estan altament infectades amb Rhabdochlamydia, que provoca la clamídia entre altres malalties

L'aranya vídua bruna invasora
L'aranya vídua bruna invasora | Alfred Daniel (cedida a Europa Press)
Redacció
03 de juliol del 2024
Actualitzat a les 18:45h

Un nou estudi de la Universitat Ben-Gurion (BGU), a Israel, ha descobert que les aranyes vídues brunes invasores estan altament infectades amb Rhabdochlamydia, un bacteri relacionat amb els principals patògens humans, inclosa la clamídia. La troballa canvia la percepció que es tenia d'aquest bacteri, que fins ara només s'havia trobat de manera excepcional en paparres, isòpodes, paneroles i una altra espècie d'aranya.

La doctora Monica Mowery i els seus col·legues de la BGU van comparar les comunitats microbianes en poblacions d'aranyes vídues brunes recol·lectades a Sud-àfrica, l'àrea de distribució nativa de l'aranya, i poblacions invasores a Israel i als Estats Units. El bacteri predominantment aclaparador, Rhabdochlamydia, es va trobar en el 86% de les aranyes estudiades, tot i que asseguren que una picada d'aquestes aranyes no infecta les persones amb clamídia.

L'estudi publicat a Scientific Reports també ha localitzat aquest bacteri als ous de l'aranya femella, el qual indica que les aranyes mare el transmeten a la descendència. La Latrodectus Geometricus és una espècie invasora urbana que supera les espècies d'aranyes natives que es troben en climes càlids a tot el món. Aquestes aranyes tenen verí neurotòxic i poden ser perilloses per als nens petits i els ancians, tot i que els investigadors asseguren que no poden contagiar de clamídia als humans.