L'autopista C-58, zona amb més accidents de trànsit

Els trams entre Vacarisses i Cerdanyola del Vallès tenen una alta intensitat de trànsit diari

Joan Manel Oller
11 de gener de 2016, 09:00
Actualitzat: 11:20h
Sis persones ferides, una greu, en un accident a la C-58 a Vacarisses
Sis persones ferides, una greu, en un accident a la C-58 a Vacarisses | Cristóbal Castro

El tram entre Terrassa i Vacarisses de la C-58 és un dels 3 amb més concentració d'accidents de trànsit de Catalunya, segons l'estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP. La mitjana anual d’accidents mortals i greus dividit per la longitud del tram (MiFG/km) és de 0,70, només superada per la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès i la Ca-31 entre El Prat i L'Hospitalet de Llobregat. Pel tram entre Terrassa i Vacarisses, de 8,6 km, té una intensitat diària mitjana de vehicles (IMD) de 21.396.

La C-58 se situa uns quants cops en el Top 10. Un altre tram amb alta concentració d'accidents és el de Cerdanyola del Vallès (AP-7) i Terrassa (C-16). Són 13,4 quilòmetres, 86.853 IMD i 0,61 MiFG/km. Ocupa la desena posició de la llista.

Paga la pensa destacar que les vies egarenques no apareixen entre les vies més perilloses pel que fa a accidentes de moto i de ciclomotor. I que hi ha una autopista, la B-40 (Quart Cinturó, entre Viladecavalls i la capital egarenca) situada entre les 10 de Catalunya amb menys sinistrabilitat.

Dues de les 10 més perilloses
La carretera de Terrassa a Talamanca és una de les 10 més perilloses de Catalunya. La BV-1221 comença a la plaça de la Creu de la capital egarenca, però el tram més perillós se situa just al començament del Parc Natural de Sant Llorenç i l'Obac. La mitjana d'accidents mortals i greus és de 3,67. També és molt perillosa la C-1415a, de 12,9 km, que va de Terrassa a Sentmenat. La mitjana d'accidents mortals i greus és de 3,33 en els dos últims anys.
 
Eurorap
El programa europeu de valoració de les carreteres, EuroRAP, és una organització internacional sense ànim de lucre registrat a Bèlgica. Els seus membres són organitzacions automobilístiques, els responsables de la seguretat viària, les autoritats de carreteres nacionals i regionals, i els experts que han estat elegits per la contribució especial que han fet a EuroRAP.

EuroRAP és un programa relacionat amb EuroNCAP, el programa independent de proves de xoc als cotxes nous que avalua la protecció que proporcionen als passatgers i als vianants. EuroNCAP demostra que els vehicles ben dissenyats per la protecció contra xocs poden fer els cotxes més segurs. De la mateixa manera, EuroRAP està començant a mostrar com es poden fer carreteres més segures, de manera que amb cotxes i carreteres més segures es pugui protegir la vida.