La Fundació Althaia ha commemorat aquesta setmana el Dia Internacional de les Dones amb un programa d'activitats impulsat per la Comissió d'Igualtat de la institució. S'ha posat especial èmfasi en la temàtica escollida enguany per l'Ajuntament de Manresa i el Consell Comarcal del Bages, que és la pressió estètica i com repercuteix a la nostra societat, en especial a les dones.
En aquest sentit, aquest dijous la sala d'actes de l'Hospital Sant Joan de Déu va acollir la projecció de la pel·lícula Little Miss Sunshine, un film que, entre altres temes, tracta sobre el culte al cos, els cànons estètics i la pressió per a la bellesa. Aquesta activitat, adreçada als professionals de la institució, va incloure un interessant col·loqui amb les psicòlogues Laia Majó Garriga i Anaïs Lara Lloberas, caps clínics del Servei de Salut Mental Infantojuvenil d'Althaia. Els assistents van posar sobre la taula temes com la influència negativa que les xarxes socials poden representar per als joves, on s'idealitzen cànons de bellesa moltes vegades irreals, o la necessitat que infants i adolescents entrenin la seva tolerància a la frustració, com un factor protector per a la salut mental. Van col·laborar en la projecció Cineclub Manresa i Sodexo.
El mateix dijous es va inaugurar una exposició de pintura de l'artista Carme Magem Prat, que es pot visitar al vestíbul de la planta 0 de l'Hospital Sant Joan de Déu fins divendres vinent, 15 de març. Filla de Sant Vicenç de Castellet i llevadora de professió, l'autora ha treballat principalment l'oli i el dibuix i també el collage, aconseguint una tècnica pròpia que crea un efecte molt característic en les seves obres. Tracta diversos temes, entre els qual destaca la figura femenina, el retrat i diferents rostres plens d'expressivitat.
Els actes de commemoració s'han clos aquest divendres al migdia amb una concentració i la lectura d'un manifest, a càrrec de representants dels diferents comitès d'empresa, a l'entrada dels diferents edificis de la institució. El text que s'ha llegit reivindica la necessitat d'eradicar qualsevol discriminació i aconseguir la plena participació de les dones, en condicions d'igualtat, en tots els àmbits de la societat.
Althaia se suma a la commemoració del Dia Internacional de les Dones
El programa ha inclòs la projecció d'una pel·lícula, la inauguració d'una exposició i la lectura d'un manifest
ARA A PORTADA
-
-
El govern de Manresa respon a Junts que el relleu generacional al comerç ja ho cobreix Reempresa Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa estudiarà crear un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors Pere Fontanals
-
-
L'alcalde de Manresa talla a Vox arran de no haver condemnat dos feminicidis: «Lliçons, les justes» Pere Fontanals
Publicat el 08 de març de 2024 a les 15:03
Actualitzat el 08 de març de 2024 a les 15:11
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa una campanya de Nadal per promoure la compra de proximitat
-
Societat
El SAD de Manresa reparteix lots de Nadal a totes les persones ateses als domicilis
-
Societat
L'Ajuntament dedica el calendari del 2026 a la fauna del riu Cardener al seu pas per Manresa
-
Societat
El campanar del Roser de Súria tornarà a sonar gràcies als pressupostos participatius
-
Societat
Santpedor acaba els treballs de millora ambiental a la riera de Joncadella, al Mirador de Montserrat
-
Societat
Castellbell i el Vilar iniciarà al gener el Pla Especial del Catàleg de masies i cases rurals
