.jpg)
Dos joves de Solsona i un de Berga, Hug Manzano, Albert Caelles i Roger Cortina, han llençat al mercat una nova figura del caganer del Pessebre relacionada amb la Patum. Es tracta del Caganer del Ple.
La figura podrà comprar-se a Berga i Solsona . El procediment de disseny i fabricació es el mateix que el caganer del Gegant Boig de Solsona (van moldejar ells mateixos la figura de fang, van fer els motllos i ells mateixos fan les reproduccions amb escaiola i les pinten), i la idea és anar fent totes les peces de la Patum. La motivació es deguda al fet d'haver-hi dins l'equip una persona amb vinculació amb Berga i a la qual li ha semblat que aquest producte també podía tenir mercat a la ciutat de Berga.
De moment tenen els papers presentats a l'Ajuntament de Berga amb l'esperança de poder esdevenir també producte oficial de la Patum.
.jpg)