
El diumenge 10 d'agost, dins el cicle AIMS Festival, els solsonins van poder gaudir d'un interessant concert d'orgue a la catedral, en que es van poder escoltar tres peces per a orgue interpretades per l'orguenista Johannes Geffert.
La particularitat d'aquestes peces és que pertanyen a dos autors solsonins:
Marxa pontifical i Himne del Cor de Maria, de Ramon Pujol i Llanas (1882-1949) i l'Himne de la Coronació de la Mare de Déu del Claustre, d'Antoni Muntada i Garriga (1912-1998).
Del treball de recerca de l'Albert Fontelles-Ramonet n'extraiem el següent texte:
Marxa Pontifical-1946
Ramon Pujol compongué dues marxes pontificals. Aquestes marxes s'interpretaven als oficis més solemnes de la Catedral. De fet, alguns capellans encara recorden que els assistents es quedaven fins al darrer moment de les celebracions per escoltar aquestes composicions. La marxa que es va poder escoltar el passat diumenge fou dedicada a l'Excm. i Rvdm. Bisbe de Solsona Vicente Enrique i Tarancón. Tarancón fou bisbe de Solsona durant 18 anys i acabà essent un cardenal reconegut a Espanya pel seu rellevant paper conciliador durant la transició espanyola al capdavant de la Conferència Episcopal Espanyola. A l'hològraf del compositor no hi apareix la data de composició. És molt probable que l'obra s'estrenés el 14 d'abril de 1946 durant la presa de possessió del Bisbe a la Catedral de Solsona.
Himne al Cor de Maria- 1921
Les Missioneres Filles del Cor de Maria són una congregació religiosa de germanes, fundada per Maria Güell i Puig l'any 1899, dedicada a l'assistència als malalts i a l'educació dels joves. L'any 1909, davant una notable expansió de l'institució prengué el nom de Pío Instituto de la Caridad del Inmaculado Corazón de María. La congregació va arribar a Solsona l'any 1921 i s'establí al Carrer Llobera. Eren conegudes com a monges vetlladores i actualment són les monges del seminari. Ramon Pujol va compondre l'Himne del Cor de Maria l'any 1921 en motiu de l'arribada de la congregació a Solsona i el dedicà a la Mare Superiora i a la resta de germanes. Aquest himne s'estrenà l'1 de juny de 1921 durant la festa de benedicció de la imatge del sagrat Cor de Maria a l'oratori de la comunitat de religioses. El solemne ofici fou presidit pel bisbe solsoní Dr. Valentí Comellas i Santamaria.
Antoni Muntada i Garriga (1921-1998) va nèixer a Lladurs (Solsonès). Cursà la carrera sacerdotal al Seminari de Solsona, on també va rebre estudis musicals. L'any 1939 va ser ordenat sacerdot a la Catedral de Solsona pel bisbe Valentí Comellas i Santamaria. L'any 1955 es féu càrrec de la direcció de l'Escolania de la Mare de Déu del Claustre. No fou organista de la Catedral de Solsona, però si intèrpret d'orgue a la capella del Claustre. Té diverses composicions de música religiosa. També té composicions d'altres gèneres musicals: nadales, caramelles, ballets tradicionals.
A mode d'anècdota, l'any 1964 va guanyar el Concurs de Nadales organitzat per Radio Nacional d'Espanya. Probablement, l'Himne de la Coronació de la Mare de Déu del Claustre és l'himne que més ha trascendit a Solsona. Fou compost l'any 1956, en motiu de les festes de la Coronació de la Mare de Déu del Claustre, patrona de Solsona.
Himne de la Coronació de la Mare de Déu del Claustre -1956


