Aquesta setmana passada els agents rurals van rebre un avís de l'escola Setelsis de Solsona on, els alumnes havien trobat una mare amb 4 cries d'eriçó fosc de pocs dies d'edat en un forat d'un mur de pedra. La mainada, que acostuma a explorar l'entorn ajardinat del pati a la recerca de petits rèptils com sargantanes, es va trobar amb una sorpresa inesperada, i malgrat que alguns van demanar que els animalons es quedessin a l'escola, no va poder ser, es va avisar als agents rurals, ja és tracta d'una espècie protegida.
Immediatament es va traslladar a l'escola un equip dels agents rurals que van procedir a l'extracció dels eriçons per dur-los a un nou espai més adequat, ja en ple medi natural.
Què fer si ens trobem un animalet salvatge
El procediment hauria de ser trucar al 112, als Agents Rurals o bé a la Policia Local si ens trobem en alguna localitat on n'hi ha. Ells s'encarregaran de tramitar l'emergència i derivar els animals, si cal, en un centre de recuperació de fauna.