L’Hospital de Sant Celoni ja compta amb una nova sala multisensorial immersiva al Centre de Dia Indaleci Losilla destinada a millorar el benestar i la qualitat de vida de les
persones amb malalties neurodegeneratives o deteriorament cognitiu. Aquesta obra ha comptat amb el suport de la Fundació “la Caixa”, que destina ajudes dirigides a donar resposta necessitats urgents i properes de cada territori on té oficines.
La sala multisensorial immersiva respon a la necessitat de potenciar intervencions no farmacològiques en persones amb deteriorament cognitiu, trastorns conductuals o simptomatologia ansiosa. El nou espai terapèutic és un entorn innovador que, a través d’estímuls de llum, so, música, colors, aromes i textures, afavoreix l’estimulació sensorial i el benestar emocional de les persones usuàries.
L’espai està equipat amb un projector immersiu MK1 de Broomx, que permet projectar imatges a les tres parets i al sostre. Aquesta tecnologia transforma l’habitació en entorns diversos, com ara un bosc, una platja o un passeig per un mercat, per treballar aspectes com la memòria, l’atenció, la regulació emocional o la comunicació. Aquest tipus de sales, inspirades en la metodologia Snoezelen d’origen holandès, han demostrat beneficis significatius en persones amb deteriorament cognitiu, contribuint a reduir l’ansietat, millorar la conducta, afavorir la connexió amb l’entorn i preservar les capacitats cognitives.
Les sessions es duran a terme sota la supervisió de professionals especialitzats del centre, entre els quals hi ha tècnics en cures auxiliars d'infermeria, fisioterapeutes i
neuropsicòlegs. El personal adaptarà les activitats a les necessitats individuals de cada persona usuària, amb l’objectiu de fomentar-ne l’autonomia, afavorir la calma, reduir els trastorns de conducta i potenciar la socialització i el benestar emocional. Des de la Fundació Hospital de Sant Celoni es destaca que aquesta iniciativa representa “un pas endavant en la incorporació de serveis innovadors i de qualitat alineats amb les millors pràctiques europees en estimulació sensorial i atenció a la dependència”.
