
Fira de l'1 de maig a Berga Foto: Aida Morales
Totes les modificacions que s'han instaurat aquest any a la Fira de l'1 de maig de Berga s'han valorat positivament i s'han considerat un “canvi qualitatiu”. Amb aquestes paraules ho ha manifestat l'alcalde de la ciutat, Juli Gendrau, després de visitar de bon matí alguns dels nous estands que, enguany, s'han incorporat a l'esdeveniment.
De fet, ha estat d'una Fira de l'1 de maig notòriament concorreguda, amb berguedans de tota la vida, turistes i visitants de les comarques i pobles veïns. Un esdeveniment conegut i esperat però, que aquest any ha comptat amb algunes novetats. La primera, el canvi d'ubicació dels diferents sectors, entre els quals es trobava el retorn de l'escenari d'exhibicions a la plaça Viladomat, o l'ampliació de l'espai de parades fins a les mateixes botigues. En aquest sentit, el primer tram de la fira ha recollit els estands dedicats a l'emprenedoria i la formació, i els d'institucions i serveis, que han anat en paral·lel amb els de les botigues del Vall que s'hi han volgut implicar. Més endavant ha començat l'espai dedicat a turisme i agroalimentació, el d'entitats, el d'automoció i agrícola i, finalment, les parades d'artesania i alimentació. Aquestes són, de fet, les que, en conjunt, han augmentat més aquest 2015, amb un total de 68 empreses inscrites. En comparació amb l'any passat, però, també s'han incrementat les d'automoció, les entitats, i les d'emprenedoria i formació.

L'alcalde de Berga, Juli Gendrau, a la Fira de l'1 de maig Foto: Aida Morales
Una de les singularitat de la Fira, però, ha estat la business card. Un targeter digital que es podia trobar a gairebé tots els estands, i que permetia, a través d'un codi QR, anar agregant totes les empreses expositores que interessessin als visitants. “Tradicionalment, les fires de Berga les valoren més bé els de fora que els de dins”, ha bromejat l'alcalde de la ciutat, que també ha volgut destacar la importància per la innovació i la modernització de la Fira.
Gastronomia, castells, clàssics i eleccions
Des de la plaça Viladomat fins gairebé el final del vall, no han estat poques les oportunitats gastronòmiques de què han pogut gaudir els visitants. Les degustacions de vi, els embotits i formatges, passant pels gintònics i les garrapinyades, han captat la mirada dels més delerosos. Aquest també ha estat el cas de les persones que han participat al show cooking sobre 'Entrepans creatius, deliciosos i saludables' de Casa Fígols, que celebrava els 10 anys de la seva botiga a Berga, i que oferia degustacions gratuïtes.

El candidat de CiU, Antoni Biarnés, a la Fira de l'1 de maig Foto: Aida Morales
A pocs metres, dins de l'espai dedicat a les entitats, no es podia obviar la presència d'alguns partits polítics que, per la seva banda, no han permès oblidar a la ciutadania que ens trobem a 23 dies de les eleccions municipals. Entre aquests, destacava la presència de l'estand de Convergència i Unió (CiU) i el d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), tot i que diversos candidats d'altres formacions s'han deixat veure durant el matí.
I la Fira de Maig de Berga no seria el mateix sense la trobada de vehicles antics. Aquesta, que enguany complia els 25 anys, ha omplert la plaça de Sant Pere amb una vintena de cotxes d'època, que han guanyat el protagonisme de fotografies amb grans i petits, durant tot el migdia.
GALERIA DE FOTOS de la Fira de l'1 de maig

Autoritats a la Fira de l'1 de maig de Berga Foto: Aida Morales

Fira de l'1 de maig a Berga Foto: Aida Morales