La Federació de Pessebres Vivents de Catalunya ha informat que de les 48 entitats que formen la federació, "a dia d'avui, només tres estan valorant fer les representacions i cap d’elles no es porta a terme a les comarques centrals", segons ha explicat la seva presidenta, la manresana Àngels Serentill.
Els pessebres, però, s’han reinventat aquest Nadal i ja van començar la temporada amb aquest títol en la taula rodona amb la que la van inaugurar Reinventem el Nadal i que va tenir presències molt destacades.
En l’acte d’inauguració també es va fer la presentació del vídeo de la temporada i una novetat que farà més que mai presents els pessebres vivents aquest Nadal. Des de la Federació de Pessebres s’ha engegat la iniciativa de portar les representacions a l’interior de les llars a través d’un canal de Pessebres Vivents TV. Per accedir-hi, només caldrà entrar a la web dels Pessebres Vivents de Catalunya (www.pessebresvivents.cat) i clicar el botó dels Pessebres Vivents TV, amb un enllaç directe. Allà hi haurà penjats muntatges audiovisuals, documentals i pel·lícules fetes expressament per aquest canal i que mostraran cada un dels pessebres de la federació.
Per a Serentill "aquesta TV és una eina que posarà a l’abast de tothom els pessebres vivents, a qui ja els coneix i a qui no els coneix i no en sap res. Totes aquelles persones que no podran traslladar-se per raons de salut a visitar el pessebre vivent personalment o gent que viu a l’estranger, per exemple, podrà viure la màgia dels muntatges còmodament, des del sofà de casa. L’aspiració és que sigui una eina que ja quedarà per al futur".
Només es portaran a terme 3 dels 48 pessebres vivents de la Federació Catalana
La federació vol potenciar el canal Pessebres Vivents TV per fer arribar la celebració a totes les llars
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de desembre de 2020 a les 20:03
Actualitzat el 08 de desembre de 2020 a les 20:04
Et pot interessar
-
Cultura «Morir de set vora la font», de Tomàs Arias: la vulnerabilitat davant l'amor
-
Cultura Puig-reig convida la ciutadania a escollir la cançó del Nou Ball de Nans
-
Cultura Comencen al Berguedà les gravacions d'un film que parla sobre els trastorns alimentaris en joves
-
Cultura El FeMAP clou l'edició del 2025 amb un increment d'assistents
-
Cultura Descobrir el passat industrial del Llobregat, a partir de la seva arquitectura
-
Cultura L'home amb més sort del món (Capítol 2)