La Diputació de Barcelona ha aprovat en sessió plenària un paquet milionari d'ajudes als municipis de la demarcació per ajudar a la reactivació social i econòmica així com a la lluita contra el canvi climàtic. En total, 127 milions d'euros repartits pel territori durant els anys 2022 i 2023 en funció de la població i dades sociodemogràfiques de cada municipi i entitat municipal descentralitzada.
En concret, els ajuntaments rebran diners per invertir en el programa de Resiliència local 2.0 (49,85 milions d'euros), que dona continuïtat a la primera edició i té per objectiu impulsar l’activitat i la creació d’ocupació per a combatre a curt termini l’impacte de la pandèmia, així com donar suport a un procés de transformació per un territori més ecològic, digital, inclusiu i cohesionat. D'aquesta partida, Berga es dotarà de 195.000 euros, Gironella de 87.500 i Puig-reig de 115.800, entre el 2022 i el 2023. La presidenta de la Diputació, Núria Marín, ha assegurat que són imports que "fan enfortir als ajuntaments enmig d’aquesta pandèmia i, també, en un moment de guerra a Europa".
Un segon àmbit d'actuació serà el de la lluita contra el canvi climàtic, amb el programa Renovables 2030 (50 milions d'euros). La finalitat és la de reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle dels equipaments i infraestructures locals, així com augmentar la producció d’energia renovable i millorar l’eficiència energètica i la reducció de consum de l’enllumenat públic. Es pretén reduir les factures en 10 milions d'euros i estalviar 26.000 tones l’any de Co2.
El tercer gran projecte aprovat per la Diputació de Barcelona és per a la millora de camins municipals (11 milions d’euros). Es tracta de facilitar la connectivitat entre diferents nuclis de població, millorar l’accessibilitat al medi natural i rural i garantir una circulació segura. Aquest programa va destinat als ajuntaments de menys de 20.000 habitants. Pel que fa a Berga, s'atribueix una dotació de 19.000 euros, Gironella de 24.600 i Puig-reig de 44.400.
En la mateixa línia s'ha aprovat un pressupost pel revestiment de cunetes i millora de marges a diverses vies provincials (8 milions d'euros) que corresponen a Vilafranca, Manresa o Martorell.
El cinquè gran paquet d'inversions fa referència a les actuacions treballin per a millorar el benestar emocional dels infants i adolescents (5,9 milions d'euros). El programa va destinat als consistoris de més de 20.000 habitants, als consells comarcals i a les mancomunitats que són àrea bàsica de serveis socials. El Consell Comarcal del Berguedà rebrà 75.000 euros.
Finalment, el sisè àmbit d'actuació és el referent a programa Escolta Jove (2,7 milions d'euros), destinats als ajuntaments de més de 20.000 habitants per atendre les necessitats d’informació, orientació i acompanyament vivencial dels joves. En aquest cas la distribució econòmica s'ha fet a partir del cost que suposaria la incorporació de fins a dos nous professionals als municipis de més de 50.000 habitants i d’un professional en el cas dels ens locals de més de 20.000 habitants. El Berguedà en queda fora perquè no té cap municipi que superi la xifra de població mínima per accedir a aquesta ajuda.
Berga rebrà 214.000 euros de la Diputació per inversions
Entre el 2022 i el 2023 es destinen més de 127 milions d’euros a la reactivació social i econòmica del territori així com a la lluita contra el canvi climàtic
Ara a portada
Publicat el 05 d’abril de 2022 a les 10:55
Et pot interessar
-
Economia Liven és la primera empresa en volum de negoci al Berguedà
-
Economia L'ACEB s'adhereix a la Xarxa Emprèn per al suport dels emprenedors
-
Economia L'ACEB s'integra al Consell Territorial de la PIME que aplega organitzacions empresarials de Catalunya
-
Economia L'empresa elèctrica Aplitelc Berguedà invertirà 385.000 euros en un nou magatzem de Puig-reig