L’Ajuntament de Berga ha aprovat, al ple extraordinari d’aquest dilluns al vespre, el refinançament del seu deute fins al 2032, amb els vots favorables de la CUP i ERC i els vots en contra de Junts per Berga i el PSC. D’aquesta manera, demanarà al Ministeri d’Hisenda i Funció Pública la possibilitat d’ampliar el venciment dels crèdits ICO per retornar progressivament una part del deute en 10 anys i per disposar de recursos propis que li permetin fer inversions importants en la ciutat.
La proposta consisteix en sol·licitar l’adhesió al Fons d’Ordenació inclòs en el Fons de Finançament d’Entitats Locals (FFEELL) per obtenir 2 anys de carència i 8 anys d’amortització dels 4.702.265,73 € dels crèdits ICO, en funció de les condicions que estableixi el ministeri.
El regidor d’Hisenda, Marià Miró, ha informat en la roda de premsa del matí, que “les necessitats financeres actuals i futures de l’Ajuntament de Berga han motivat la necessitat de sol·licitar la modificació amb l’objectiu d’obtenir fons propis per invertir en projectes de la ciutat i liquidar el deute de forma progressiva fins al 2032”.
Per altra banda, l’alcalde de la ciutat, Ivan Sànchez, vol canviar l’estratègia d’austeritat que ha portat a terme l’equip de govern durant els últims 6 anys amb l’objectiu d’invertir més recursos en el desenvolupament de projectes per a la ciutat. L’alcalde ha manifestat que “quan la CUP va accedir a l’alcaldia el juny de 2015 es va trobar un deute reconegut de 18,8 milions d’euros, als quals calia sumar-hi 2 milions més corresponents a factures pendents de pagament a proveïdors i crèdits d’Inberga Tur”. En aquests moments, el deute és de 6,4 milions d’euros i creuen que és el moment de fer un canvi de paradigma. Des del 2015, la reducció del deute ha estat del 70%. Del total del deute, 4,7 milions d’euros corresponen al préstec ICO i la resta són altres préstecs que té el consistori.
En cas que el Ministeri d’Hisenda accepti la petició d’ampliar els venciments del préstec ICO per a un període de 10 anys, l’Ajuntament de Berga podrà donar compliment a les previsions del Pla de Sanejament aprovat el desembre de 2020, que ja preveia aquesta possibilitat en relació amb el préstec ICO, tot i que s’allargarà el Pla d’Ajust aprovat el març de 2012. El consistori també està estudiant vies alternatives per poder disposar de fons propis per fer inversions en la ciutat, en cas que la petició sigui rebutjada. De moment, es desconeix la data prevista per a la resolució de la sol·licitud per part del Ministeri d’Hisenda, així com les noves condicions per a la devolució del préstec ICO, les quals estaran sotmeses a la prudència financera per minimitzar el risc de les operacions realitzades.
L’Ajuntament de Berga aprova la sol·licitud per refinançar el seu deute en 10 anys
El consistori vol canviar l’estratègia d’austeritat que ha portat a terme l’equip de govern durant els últims 6 anys
ARA A PORTADA
-
Què està passant amb Aliança Catalana a Berga? L'aterratge de Judit Vinyes obre una disputa interna Lídia López
-
-
-
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta Redacció
-
El Berguedà recaptarà fons per la Marató amb activitats com bingos, àpats populars i una baixada de torxes Lídia López
Publicat el 30 d’agost de 2021 a les 20:31
Actualitzat el 30 d’agost de 2021 a les 20:34
Et pot interessar
-
Societat
Berga acull una jornada informativa al voltant dels ajuts per a la retirada d'amiant
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de desembre
-
Societat
Els veïns del carrer del Bruc mostren al ple la seva disconformitat amb la parada provisional
-
Societat
Els veïns dels Pedregals demanen transparència respecte de les obres d'urbanització
-
Societat
Gósol vota diumenge si vol deixar Lleida i integrar-se a la demarcació de Barcelona
-
Societat
Famílies i treballadores denuncien al Parlament les mancances de la residència Mont-Martí de Puig-reig
