L'Associació Esportiva Mountain Runners del Berguedà, els Amics de l'Atletisme de Bagà, la UEC Bagà i els Amics de la Volta la Maria s'han ajuntat per tirar endavant un projecte que conjumina la muntanya, l'esport i els més petits. Es tracta de la primera lliga de curses de muntanya infantils al Berguedà, una prova que engloba cinc curses repartides per tota la comarca, dirigida a nens i nenes de 5 a 14 anys.
Segons ha explicat a NacióBerguedà un dels seus impulsors, Dani Tristany, la idea va sorgir arran de la necessitat de donar sortida als més de 200 nens que integren l'Escola de Trail, així com a la resta de joves atletes que hi ha al Berguedà. Per poder competir, molts d'aquests havien de fer-ho lluny de la comarca, moltes vegades a Terrassa o Barcelona, sacrificant caps de setmana sencers. Amb aquesta lliga, doncs, l'objectiu és que tot això es pugui realitzar "des de casa", i d'una manera més còmode.
Per altra banda, a través d'aquesta activitat també es vol conscienciar que cada edat té una distància establerta per la Federació Catalana i que, per exemple, un nen de 10 anys, no ha de córrer 12 quilòmetres. "Que cada edat respecti la seva distància per fer-los un bé a nivell de salut i també a nivell de rendiment", ha explicat Tristany, que ha prosseguit: "Que el dia de demà, a l'haver fet una bona base, puguin rendir molt millor".
En concret, la lliga constarà de cinc circuits d'entre un i cinc quilòmetres, que tindran entre 0 i 200 metres de desnivell positiu. Això es repartirà entre les cinc categories que també hi haurà, que començaran per la mini i la benjamí, i finalitzaran amb la infantil. Tal com han informat, la primera cursa serà el 5 de juny i serà la volta al Pedraforca (Gósol). El 18 de juny tindrà lloc la Berga Trail i el 13 d'agost la Trail del Moixeró. El 24 de setembre, coincidint amb la Ultratrail Pirineu, es disputarà a Bagà la XS Pirineu, i la lliga finalitzarà el 16 d'octubre amb la Volta la Maria d'Avià.
En cadascuna d'aquestes curses, els atletes aniran guanyant punts. Per exemple, han remarcat, el que quedi primer tindrà 100 punts, el segon 88, el tercer 78, el quart 72 i el cinquè 68. A partir d'aquí, la reta de posicions aniran baixant els punts de dos en dos, fins a arribar als dos punts.
Segons han explicat, les inscripcions es faran independentment des de cada cursa, i de les cinc curses només puntuaran les tres millors de cada participants. A més, en cadascuna hi haurà un trofeu masculí i un de femení, tot i que el repartiment de premis final es farà el 16 d'octubre a Avià. A més, i tal com han informat, es valorarà el respecte pels companys i l'entorn, i quedarà "totalment prohibit" llençar papers o deixalles a la natura. En cas de fer-ho, el corredor quedarà desqualificat automàticament.
Creen la primera lliga de curses de muntanya infantils del Berguedà
Esports
La voluntat és crear un circuit competitiu "a casa" | Dani Tristany recorda que cada edat té una distància marcada per la Federació Catalana que s'ha de respectar
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
04 de juny de 2016 a
les 08:00
Et pot interessar
-
Esports
Bagà acollirà la seu en altura del Centre d'Alt Rendiment
-
Esports
El Berguedà posa a prova els ciclistes de la Volta: l'etapa més dura amb el Coll de Pradell
-
Esports
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026
-
Esports
El Torneig Ciutat de Berga celebra la seva edició més competitiva
-
Esports
La selecció catalana convoca dos jugadors de Berga pel partit contra Palestina
-
Esports
La Volta Ciclista a Catalunya torna a Coll de Pal l'any 2026
