A menys de 24 hores per la celebració del ple de constitució del Consell Comarcal del Berguedà (CCB), les quatre forces polítiques que el lideraran van fer oficial la seva entesa a través d'una roda de premsa conjunta al convent de Sant Francesc. En la compareixença, els quatre representants que han compartit els detalls de l'acord, Moisès Masanas (ERC), Ramon Caballé (Junts), Sebastià Prat (CUP) i Lluís Vall (Més x Gironella), han exposat a més quin serà el nou organigrama de l'equip de govern, que es pot sintetitzar en una presidència compartida, nou conselleries executives i sis consellers adjunts.
[noticia]27022[/noticia]
Al capdamunt, la persona que ocupi la presidència (Caballé fins a l'inici del 2025 i Masanas posteriorment) liderarà les àrees de Presidència, Relacions Institucionals, Administració General, Pressupost i Gestió Tributària. Tanmateix, tant Caballé com Masanas seran els consellers al càrrec d'altres carteres durant la totalitat del mandat. Pel de Junts, seran les de Govern Obert i Polítiques Digitals, Atenció ciutadana i Participació, Joventut, i Esports, mentre que el republicà s'ocuparà de Projectes Comarcals i Europeus, on David Font serà el conseller adjunt, i Cicle de l’aigua i energia, amb el cupaire Eduard Subirana d'adjunt. Val a dir, a més, que mentre l'un sigui a la presidència, l'altre serà el vicepresident primer.
Els següents noms principals del futur equip de govern són els de Sebastià Prat i Lluís Vall que, a més de presidir també de forma compartida l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, ostentaran el càrrec de vicepresident segon i tercer respectivament del CCB. Així mateix, Prat liderarà les àrees d'Estratègia de Desenvolupament Comarcal Indústria i Empresa, i Sobirania Alimentària i sector primari, mentre que Vall encapçalarà les carteres de Comerç, Turisme, Serveis i Difusió del Territori, Polítiques Actives, Captació i Talent, i Cultura (en aquesta conselleria, tindrà la republicana Raquel Sala d'adjunta).
La quarta i darrera vicepresidència també serà compartida, per tal que hi hagi un conseller de cada color a les vicepresidències en tot moment. Els seus titulars seran Jesús Calderer primer i Quim Espelt després. A més, el de Junts també s'ocuparà de la cartera de Suport Tècnic als Municipis, amb Adrià Soler d'adjunt, i Residus, amb David Font d'adjunt. Per la seva banda, l'alcalde de Vilada serà el responsable de les àrees de Polítiques d'Habitatge i d'Educació.
Però encara hi ha més àrees i consellers. Josep Campos, d'ERC, estarà al capdavant de les conselleries de Comunicació, Mobilitat, i Governació, i Ivan Sànchez, de la CUP, liderarà la cartera de Polítiques d'igualtat i feminismes. La republicana Silvia Triola encapçalarà les àrees d'Entorn Rural, Pagesia i Infraestructures, amb Josep Parera d'adjunt, i Drets Socials, amb Queralt Tor d'adjunta. I, finalment, la conselleria de Patrimoni, memòria històrica i Colònies Industrials estarà comandada per Josep Parera, amb Gemma Subirana d'adjunt.
Així es repartirà les conselleries el futur govern del Consell Comarcal
L'organigrama constarà d'un president, nou consellers i conselleres executius, i sis més que faran d'adjunts en algunes carteres, a més de quatre vicepresidències
ARA A PORTADA
- Lídia López
- Responsable de NacióBerguedà
Publicat el 14 de juliol de 2023 a les 09:15
Et pot interessar
-
Política
Lluís Minoves anuncia que assumirà la condició de regidor no adscrit a l'Ajuntament de Berga
-
Política
BeGI pensa com reconfigurar-se per l'aproximació de Judit Vinyes a Aliança Catalana
-
Política
Junts per Berga proposa habilitar més parades de taxi a la ciutat
-
Política
La Diputació palpa des de la comarca les necessitats en matèria social del Berguedà
-
Política
El PSC proposa habilitar el solar de l'antic SES com a aparcament substitutori a la parada provisional
-
Política
El Consell Comarcal acorda demanar a la Generalitat i l'ATM unificar el Berguedà en una única zona tarifària
