L’Ajuntament de Berga destinarà 97.637,65 euros del pressupost a la Residència Sant Bernabé per cobrir el dèficit anual que genera el servei. Aquest import correspon al valor del dèficit quantificat en l'últim excercici liquidat (2019).
El traspàs de l'hospital a la Generalitat de Catalunya i l'autonomia de la residència municipal fa que el dèficit sigui assumit pel consistori i que la injecció provingui dels pressupostos generals de l'Ajuntament de Berga. Aquests més de 97.000 euros estaven destinats, en un principi, a la partida de treballs realitzats per empreses externes d'aquest 2021.El traspàs de diners ha estat aprovat al ple d'abril amb els vots favorables de la CUP, ERC i Junts i amb l'abstenció del PSC.
Des de Junts per Berga han destacat que hi ha votat a favor “perquè estem parlant de persones vulnerables” i creuen que és necessari una radiografia financera real”. A més, el regidor Cesc Torrents, ha demanat reunir-se amb tots els partits i parlar del futur de la residència.
Per la seva banda, Abel García, regidor del PSC, no veu clar “que l’empresa Sumar ens digui a nosaltres quina és la realitat econòmica de la residència”. A més, ha reclamat la realització d’un ple extraordinari per tractar la gestió de la Residència, juntament amb tots els grups.
Berga destina més de 97.000 euros del pressupost a la residència per cobrir el dèficit que genera el servei
La quantitat prové d’una partida del pressupost del 2021
Ara a portada
Publicat el 01 d’abril de 2021 a les 21:55
Et pot interessar
-
Política El govern i l'oposició de Puig-reig xoquen per la ubicació de la futura antena de telefonia
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 tira endavant fregant la unanimitat
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 incideix en via urbana, equipaments i xarxa d'aigua
-
Política El PSC titlla de demagogs a la CUP i afirma que el servei d'urgències ginecològiques a Berga no ha estat mai en perill