El grup municipal de CDC ha reclamat aquest dilluns a través d’un comunicat que l’equip de govern de l’Ajuntament de Berga “s’impliqui” i posi tots els seus esforços per mantenir la Sailfish Half Triatló de la ciutat, que els seus organitzadors han anunciat que deixaran de fer, a causa de problemes econòmics i logístics.
En aquest punt, i considerant que aquest prova és una “inversió”, més que no pas una “despesa”, els convergents han exigit a la CUP que “s’arremangui” per salvar el projecte, per superar els problemes que els organitzadors argumenten i que es “comprometi” amb aquesta, ja que té un important impacte esportiu, social i econòmic, tant per Berga com per la comarca.
“Hem de recordar que la Sailfish és una de les proves de més gruix que es van al Berguedà, amb més de 800 participants en les darreres edicions”, han afirmat. A més, han continuat, suposa un “estímul” per als atletes de la comarca, i “reforça la imatge del Berguedà”, vinculada a valors com la natura i l’esport.
Per a CDC també és important la “repercussió directa econòmica”, ja que Berga s’omple amb 3.000 persones més durant tot un cap de setmana i, segons un estudi referit a l’edició del 2013, això suposen 206.154 euros d’ingressos generats.
La setmana passada, el saxofonista Llibert Fortuny va iniciar una campanya per salvar la Sailfish, en què demanava la implicació de la ciutadania per fer un vídeo de suport.
CDC de Berga demana a la CUP que «s’arremangui» i «s’impliqui» per salvar la Sailfish
Els convergents recorden “repercussió directa econòmica” de la prova, amb més de 200.000 euros d'ingressos generats cada any
ARA A PORTADA
-
Les obres del pavelló de Puig-reig emprenen una nova etapa amb la cessió de l'adjudicatària Lídia López
-
Els termòmetres es desplomen al Berguedà en la matinada més freda dels darrers anys a Catalunya Lídia López
-
Neix Narradones, un nou espai literari per visibilitzar les dones creadores del Bages i el Berguedà Redacció
-
-
Publicat el 28 de novembre de 2016 a les 09:19
Actualitzat el 28 de novembre de 2016 a les 11:26
Et pot interessar
-
Política
Junts per Berga suspèn l'execució pressupostària de l'ajuntament aquest 2025
-
Política
Manteniment, seguretat i serveis: les línies prioritzades al pressupost de Gironella del 2026
-
Política
Els canvis previstos en la composició del plenari de l'Ajuntament de Berga pel trencament de BeGI
-
Política
Què està passant amb Aliança Catalana a Berga? L'aterratge de Judit Vinyes obre una disputa interna
-
Política
Guanya el sí a Gósol per formar part de Barcelona
-
Política
Lluís Minoves anuncia que assumirà la condició de regidor no adscrit a l'Ajuntament de Berga
