L'Ajuntament de Berga municipalitza els serveis de neteja a través de l'empresa BRG Progrés, SL

El consistori té un contracte de cinc anys amb l'empresa

Publicat el 17 d’agost de 2016 a les 19:05
Actualitzat el 18 d’agost de 2016 a les 14:14
Aquesta setmana ja s’ha fet efectiva la municipalització del servei de neteja d’edificis que depenen de l’Ajuntament de Berga i que ha passat per tant, a ser gestionat per l’empresa municipal BRG Progrés, SL.

Segons ha precisat l'Ajuntament de Berga en un comunicat, a efectes pràctics, aquesta municipalització "no suposarà cap canvi important a curt termini ja que les persones que duran a terme la neteja així com també els edificis que es netejaran seran els mateixos". Amb tot, el conistori ha remarcat que la municipalització sí que implicarà un estalvi global de 47.147,9 euros anuals de cara a l’Ajuntament de Berga al passar a gestionar aquest servei a través d’una empresa pròpia com ho és BRG Progrés, SL.
 
Fins a data d’aquesta municipalització, el servei estava externalitzat a l’empresa Tractaments Ecològics, S.A però el contracte havia vençut des del juny de 2005, motiu pel qual calia resoldre també aquesta situació. En aquest sentit, cal recordar que el fet que sigui l’empresa municipal de BRG Progrés qui assumeix ara la gestió de la neteja implica que els treballadors passen a formar part de la plantilla de l’empresa municipal i no de la del propi Ajuntament, mantenint el caràcter laboral i no funcionari dels seus contractes, alhora que en la subrogació han conservat tots els drets i condicions provinents de l’anterior empresa.
 
L’exercici d’aquesta nova encomana dóna més rellevància a l’empresa de serveis municipals que ja gestiona amb resultats satisfactoris la zona blava de la ciutat, després que en l’anterior legislatura es decidís remunicipalitzar el servei davant les pèrdues econòmiques que representava la gestió privada. 
 
Aquest nou contracte entre l’Ajuntament de Berga i BRG Progrés, que té una durada de 5 anys, preveu uns controls periòdics en els quals l’empresa haurà de demostrar uns resultats satisfactoris del servei.