“Avui volíem incloure quatre punts en relació a la modificació del cartipàs municipal, però tant des de l’equip de govern com des del grup municipal d’ERC hem considerat que ho havíem fet malament i que no estava bé rebre la informació al mateix dia. És per això que finalment no ho hem posat a l’ordre del dia, sinó que ho farem de manera ordinària en el ple de febrer. Demanem disculpes als companys dels altres grups municipals”. Així s’ha manifestat l’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, després de les crítiques de l’oposició per haver-los fet coneixedors “a última hora, de pressa i corrents” del pacte entre la CUP i ERC, així com també de la intenció de modificar el cartipàs municipal en la sessió plenària d’aquest més de gener i de la supressió de les retribucions per assistència a plens i comissions. Venturós ha explicat que els dos regidors d’ERC, Ramon Camps i Dolors Tous, encara no estan treballant amb l’equip, però que ho faran en breus. Per la seva banda, Camps s’ha sumat a l’autocrítica de Venturós “assumint l’error conjuntament”.
Ferran Aymerich, portaveu de Junts per Berga, s’ha mostrat molt crític i considera que “la manera en què s’està treballant els darrers mesos denota una gran falta de consideració cap a la resta de regidors i a la ciutadania en general. Si aquesta ha de ser la tònica en els propers mesos, només podem lamentar la situació actual”. En la mateixa línia s’ha expressat Abel García, del PSC, que considera “lògic” que la proposta no s’hagi tirat endavant avui, però ha agraït l’autocrítica feta tan per l’equip de govern com pel grup municipal d’ERC.
S’haurà, doncs, d’esperar al proper ple per què es faci efectiu el pacte de govern anunciat entre la CUP de Berga i ERC.
L’entrada d’ERC a l’equip de govern de Berga haurà d’esperar
Política
En el ple municipal celebrat avui, CUP i ERC han demanat disculpes a l’oposició per haver-los informat del pacte amb tan poca antelació i han decidit treballar-lo de manera ordinària al ple de febrer
- Ple de Berga (arxiu) -
- Pilar Màrquez Ambròs
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
14 de gener de 2021 a
les 20:24
Actualitzat el
14 de gener de 2021 a les
20:34
Et pot interessar
-
Política
Mossèn Armengou, la flama independentista en la nit franquista
-
Política
Casal Panxo carrega contra el «feixisme» després que Aliança Catalana s'hagi instal·lat al seu antic local
-
Política
Ball de seus a Berga amb una venjança i una provocació d'Aliança a la CUP
-
Política
L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, de baixa per una afectació cardíaca
-
Política CUP i ERC pacten amb el PSC per desencallar els pressupostos de Berga
-
Política
La Patum xiula Sílvia Orriols: «Fora feixistes de la Patum»
