19
de maig
de
2023, 17:05
Actualitzat:
17:09h

La candidatura municipal Més x Gironella ha fet públic un programa de manteniment, reordenació i millora de l’espai públic que dóna cobertura a la pràctica totalitat de barris i colònies del municipi. El Pla de Carrers 2023-2030 planteja donar resposta a necessitats vinculades a l’accessibilitat, mitjançant la finalització d’adequació de voreres i passos de vianants o la construcció de noves rampes en determinats desnivells que només són amb escales actualment. Complementàriament, el Pla identifica els carrers als quals es farà una capa d’asfaltatge en els anys vinents, de tal forma de garantir bianualment actuacions a la via pública per valor d’uns 200.000 euros cada actuació.
Com a element diferencial, aquest Pla de Carrers inclou el compromís de plantar nous arbres i altre tipus de vegetació en qualsevol actuació nova que es faci, de tal forma que s’integri molt més el verd urbà en tots els carrers i places. De fet, la voluntat de l’equip és fer possible que “pràcticament la totalitat de carrers del municipi incorporin arbres o altra vegetació”, ja que està estudiat que la incorporació d’aquest tipus d’espècies incideixen en una millor qualitat de vida.
Paral·lelament, el projecte també incorpora la reordenació de diverses zones del municipi que presenten, de forma constant, problemes de mobilitat. Per aquest motiu, es posarà en primer lloc sobre la taula certes reordenacions circulatòries en alguns barris, per tal d’incrementar la seguretat viària i de vianants. En segon lloc, es generaran espais que siguin més amables per a vianants i ciclistes, com és l’execució de la Via del Carrilet, ja adjudicada i amb previsió d’iniciar les obres al mes de juliol. I, en tercer lloc, es planteja reordenar urbanísticament alguns punts del municipi.
Un dels punts sobre els quals es vol actuar és al voltant de l’institut Pere Fontdevila, que suporta un excés de mobilitat en hores punta. Per actuar en aquesta zona, més enllà de projectes de transport col·lectiu i d’incentivar també l’accés a peu o amb altres mitjans com patinet o bicicleta, l’equip de Més x Gironella preveu reordenar tota la zona generant una zona específica per al transport escolar, una zona destinada al petó i adeu amb un màxim d'un minut d’aturada, i una nova rotonda circulatòria per qüestions de seguretat i una vorera que faci de connexió real entre la zona del Pont de les Eres i l’avinguda dels Països Catalans. Unes actuacions que serien executades durant l’estiu de 2024.
Un dels segons punts a actuar, vinculat a una segona fase del Pla de Millora de Polígons Industrials, fa referència a l’accés al polígon de Can Ginyola, una zona que té visibilitat molt reduïda i genera perillositat per l’entrada i sortida de vehicles cap a aquest punt. La solució que es planteja és la construcció d’un nus viari amb rotonda, que faria l’ordenació dels espais, provocant la reducció de la velocitat dels vehicles que van pel carrer principal i alhora garantiria un accés i sortida amb seguretat al polígon industrial, el que té actualment més negocis en funcionament.
Com a element diferencial, aquest Pla de Carrers inclou el compromís de plantar nous arbres i altre tipus de vegetació en qualsevol actuació nova que es faci, de tal forma que s’integri molt més el verd urbà en tots els carrers i places. De fet, la voluntat de l’equip és fer possible que “pràcticament la totalitat de carrers del municipi incorporin arbres o altra vegetació”, ja que està estudiat que la incorporació d’aquest tipus d’espècies incideixen en una millor qualitat de vida.
Paral·lelament, el projecte també incorpora la reordenació de diverses zones del municipi que presenten, de forma constant, problemes de mobilitat. Per aquest motiu, es posarà en primer lloc sobre la taula certes reordenacions circulatòries en alguns barris, per tal d’incrementar la seguretat viària i de vianants. En segon lloc, es generaran espais que siguin més amables per a vianants i ciclistes, com és l’execució de la Via del Carrilet, ja adjudicada i amb previsió d’iniciar les obres al mes de juliol. I, en tercer lloc, es planteja reordenar urbanísticament alguns punts del municipi.
Un dels punts sobre els quals es vol actuar és al voltant de l’institut Pere Fontdevila, que suporta un excés de mobilitat en hores punta. Per actuar en aquesta zona, més enllà de projectes de transport col·lectiu i d’incentivar també l’accés a peu o amb altres mitjans com patinet o bicicleta, l’equip de Més x Gironella preveu reordenar tota la zona generant una zona específica per al transport escolar, una zona destinada al petó i adeu amb un màxim d'un minut d’aturada, i una nova rotonda circulatòria per qüestions de seguretat i una vorera que faci de connexió real entre la zona del Pont de les Eres i l’avinguda dels Països Catalans. Unes actuacions que serien executades durant l’estiu de 2024.
Un dels segons punts a actuar, vinculat a una segona fase del Pla de Millora de Polígons Industrials, fa referència a l’accés al polígon de Can Ginyola, una zona que té visibilitat molt reduïda i genera perillositat per l’entrada i sortida de vehicles cap a aquest punt. La solució que es planteja és la construcció d’un nus viari amb rotonda, que faria l’ordenació dels espais, provocant la reducció de la velocitat dels vehicles que van pel carrer principal i alhora garantiria un accés i sortida amb seguretat al polígon industrial, el que té actualment més negocis en funcionament.
Presentem un