Transformar el carrer del Riu. Aquest és un dels projectes que, el proper mandat, la candidatura de Més x Gironella vol impulsar i que encaixa, de manera molt plena, amb la transformació del municipi iniciada fa anys i alhora dona una mirada en positiu cap al riu Llobregat. De fet, la candidatura assenyala que, durant anys, s’han anat fent actuacions per dignificar aquest entorn, com és l’aprovació d’un pla de millora de les façanes al voltant del riu (que protegeix i restringeix determinats usos de materials en aquest àmbit), o les neteges anuals que es fa de fangs i llots acumulats a la zona.
El projecte, encarregat a l’arquitecte Gil Roca i Culí i on també col·laboren l’equip de Konvent i Silvestres en l’àmbit del paisatgisme, pretén abordar diferents perspectives. En primer lloc, la proposta prioritza la transformació d’un entorn dominat pel vehicle en un entorn d’ús segur per al ciutadà, amb nous espais d’estada i amb preferència per a ús pels vianants. En aquest sentit, es preveu la supressió de les barreres arquitectòniques en benefici d’un entorn inclusiu i accessible per a la ciutadania.
En paral·lel, el projecte incorpora nous criteris de disseny urbà que donin major potència a les qualitats paisatgístiques de l’entorn, amb una millora de la infraestructura verda urbana, incrementant de forma molt notable la superfície verda i amb una mirada sostenible de la gestió del cicle de l’aigua. I en última instància, però sobretot com un element clau de la transformació, és apropar la ciutadania al riu, un ecosistema natural ple de vida, per tal de sensibilitzar també amb la necessitat de respectar l’entorn natural i tot el sistema fluvial. L’actuació també planteja una millora dels serveis de clavegueram i analitza el cost i la possible viabilitat del soterrament de les línies elèctriques que passen per la zona de forma aèria.
La transformació plantejada va alineada amb el projecte del Pla de Carrers de la mateixa formació, així com amb el propòsit d’incorporar major verd urbà en qualsevol de les actuacions de futur al municipi. A més, pren especial rellevància també al tenir al seu entorn la residència de gent gran, facilitant així un jardí natural que, per la singularitat de l’edifici, no es disposa dins el centre residencial.
Finalment, l’actuació també implica generar aquests espais més pacificats i naturalitzats que permetin contribuir a generar uns nous hàbits a la ciutadania per a una mobilitat més a peu o sense vehicle privat, que també és un dels objectius del mandat vinent.
Un espai més verd i amb prioritat per a vianants: així imagina Més x Gironella el carrer del Riu
L'actuació permetrà dotar la residència d'una zona naturalitzada de descans i oci pels usuaris, i a la vegada, acostar la ciutadania al riu Llobregat
Ara a portada
EL MÉS LLEGIT
-
1La UE Avià torna a sumar esforços per la recerca del càncer de mama
-
2La Milla del Berguedà supera els 600 participants
-
3El Festival Kontrast arriba a la cinquena edició amb més d'una trentena de propostes
-
4Comencen les obres a la carretera B-420, entre Navès i l'Espunyola
-
5Puig-reig engega la licitació dels serveis de recollida de residus
Publicat el 26 de maig de 2023 a les 09:35
Actualitzat el 26 de maig de 2023 a les 09:40
Et pot interessar
-
Política El govern i l'oposició de Puig-reig xoquen per la ubicació de la futura antena de telefonia
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 tira endavant fregant la unanimitat
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 incideix en via urbana, equipaments i xarxa d'aigua
-
Política El PSC titlla de demagogs a la CUP i afirma que el servei d'urgències ginecològiques a Berga no ha estat mai en perill