El cementiri de Berga estrena un espai específic per a les famílies que han perdut una criatura durant la gestació, el part o pocs dies després de néixer. L'Associació Sense Por, amb el suport de l'Ajuntament de Berga, ha impulsat aquesta iniciativa amb l'objectiu de donar visibilitat al dol gestacional i perinatal, que sovint les famílies encara han de patir en silenci i soledat perquè no té cabuda en els espais de dol convencionals.
El nou espai s'ha habilitat en un dels sectors enjardinats, a la part est del cementiri municipal, a partir de la proposta de disseny que va fer Sense Por. Consisteix en un banc circular fet a partir de peces de formigó al voltant d'una olivera. A banda de ser una proposta de l'entitat, l'habilitació d'aquest espai es va debatre al plenari municipal arran d'una moció presentada per Junts per Berga que va ser aprovada per unanimitat. El consistori ha assumit el cost de l'actuació.
La inauguració del nou espai dedicat al dol perinatal al cementiri municipal de Berga serà aquest dissabte, 24 de febrer, a les 12.00 del migdia. L'acte comptarà amb intervencions de representants de l'associació Sense Por, persones afectades, professionals dels àmbits de la psicologia i la sanitat, així com de l'Ajuntament de Berga.
Berga fa lloc al dol perinatal amb un nou espai al cementiri municipal
Societat
Un banc circular i una olivera acompanyaran la pèrdua de les criatures durant la gestació o pocs dies després de néixer gràcies a la iniciativa de Sense Por
ARA A PORTADA
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
-
Energia Una nova subestació desencalla la connexió elèctrica de la central reversible de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Societat L'Hospital de Berga llança un projecte per a la rehabilitació a casa amb vídeos i exercicis guiats Redacció
Publicat el
20 de febrer de 2024 a
les 15:45
Et pot interessar
-
Societat
El Berguedà celebrarà la campanya de La Cuina del Bolet amb 21 restaurants adherits
-
Societat
El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori»
-
Societat
L’Hospital de Berga tindrà l'única ressonància magnètica pública de la comarca
-
Societat De fregar la medalla als Jocs Olímpics a la Patum: l'any inoblidable d'Ot Ferrer
-
Societat
Les tempestes amenacen la Patum de Berga
-
Societat
Nous busos directes entre Berga i Barcelona: tots els horaris i expedicions
