Berga prepara el primer ple telemàtic de la seva història

La sessió abordarà les mesures adoptades pel consistori per combatre la crisi de la Covid-19

Publicat el 04 de maig de 2020 a les 19:31
Actualitzat el 04 de maig de 2020 a les 20:20
L'Ajuntament de Berga ultima els preparatius per celebrar el primer ple municipal telemàtic de la seva història, corresponent a la sessió ordinaria del mes de maig. La declaració de l'estat d'alarma per la Covid-19 ha obligat l'activitat administrativa municipal a desenvolupar-se de forma telemàtica per reduir el risc de propagació de la pandèmia. La primera sessió plenària virtual, després que el mes d'abril es deleguessin els poders en l'alcaldia, tindrà com a temes principals les qüestions relacionades amb la crisi i el pagament a proveïdors. El ple es realitzarà aquest dijous, dia 7, a les 7 de la tarda a través d’una plataforma digital facilitada per Localret i es retransmetrà en directe pel canal de YouTube del consistori berguedà.

La convocatòria de ple té previst tractar qüestions relacionades amb la pandèmia de la Covid-19. L'ordre del dia del ple ordinari de maig es pot consultar aquí de manera completa. La part de control inclourà l'informe de tresoreria sobre el compliment de terminis per a pagament de proveïdors durant el primer trimestre de 2020 i la donació de compte de les disposicions de l’alcaldia i de la Junta de govern local adoptades des de la darrera sessió ordinària del mes de març. A més, es votarà una moció del PSC sobre la situació d'excepcionalitat de la Covid-19; i dues mocions de Junts per Berga relatives a mesures econòmiques contra els efectes del virus i a les subvencions per entitats del tercer sector social i les associacions de comerciants.

Es garanteix la participació ciutadana

L'Ajuntament de Berga garantirà la participació de la ciutadania en la sessió plenaria, facilitant l'enviament de preguntes per correu electrònic. La ciutadania pot fer arribar preguntes al consistori fins el mateix dijous, a les 12 del migdia. Les persones interessades podran enviar un màxim de dos precs o preguntes a l’adreça de correu electrònic participaciopopular@ajberga.cat

Tal com recull el Reglament de Participació Ciutadana de Berga, l’alcaldessa pot establir un torn de precs i preguntes acabada la sessió ordinària, per tal que el públic assistent pugui formular preguntes a qualsevol dels regidors i regidores de la corporació. Habitualment, aquestes intervencions no s’inclouen en l’emissió en directe del ple que realitza habitualment la televisió. Però en aquesta ocasió, de forma excepcional, s’inclouran les preguntes de la ciutadania en la retransmissió que es farà virtualment. 
 
[noticiadiari]2/201571[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201365[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201411[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
​[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]