Cal Rosal impulsa el primer mercat dedicat exclusivament als productors del Berguedà. Una mostra gastronòmica que vol crear un marc on els productors tinguin un punt de trobada per establir sinèrgies i col·laboracions, a més d’aprofitar l’emplaçament de Cal Rosal, com a punt estratègic, per donar visibilitat a aquests productors.
“El que està fent Cal Rosal i Olvan és ser aquest punt neuràlgic en el sector productiu, ja que els productors a dia d’avui quedaven diluïts en altres fires de tot el Berguedà”, ha manifestat el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall. En el mateix sentit, Maria Costa, productora agroalimentària, ha informat que “la gent ha de percebre el Berguedà com un territori de productors, i ha recalcat que l’objectiu del mercat és que tant els productors de l’Alt com del Baix Berguedà es puguin conèixer i puguin visibilitzar el seu producte”.
Després de molts mesos de feina entre l’Associació de Comerciants, Botiguers i Productors de Cal Rosal i Olvan, l’Ajuntament i l’Agència de Desenvolupament, es fa realitat una iniciativa que ha arribat per quedar-se. La primera edició serà aquest diumenge, 31 d’octubre, de dos quarts de 10 del matí fins a les 14 hores a la Porta del Comerç de Cal Rosal, i comptarà amb 14 productors d’arreu de la comarca. Durant tot el matí també hi haurà activitats paral·leles com el vermut musical a càrrec del grup berguedà Trinxats. I com cada cap de setmana, les botigues i la restauració de Cal Rosal estaran oberts per complementar l’activitat del mercat.
Per altra banda, la productora agroalimentària, Maria Costa, ha recordat que la idea de l’organització és convertir el Mercat en un projecte que es porti a terme en cada estació de l’any i entrin nous productors. “Hi ha productors que ara no tenen producte, perquè es dediquen a fer un producte d’un altre temps”, ha remarcat Costa.
L’alcalde d’Olvan, Sebastià Prat, ha afegit que el naixement d’aquest Mercat de Productors “suposa la visualització d’un sector que ha de fer-se present en el territori i que ens doni identitat com a comarca i com a municipi”.
Cal Rosal crea un mercat per ser el punt de trobada entre tots els productors del Berguedà
Serà aquest diumenge, 31 d’octubre, durant el matí, i comptarà amb 14 productors d’arreu de la comarca
- Neix el Mercat de Productors del Berguedà -
- Roger Simon
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
27 d’octubre de 2021 a
les 16:59
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
-
Societat
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
