Comencen les obres de la variant de Sagàs

L'actuació culminarà un projecte "molt reclamat" segons l'alcaldessa, Sílvia Triola

Nació
30 de gener del 2024
Actualitzat a les 15:12h
Foto de grup durant l'inici de les obres de la variant de Sagàs
Foto de grup durant l'inici de les obres de la variant de Sagàs
El Govern ha començat les obres de la variant de Sagàs, una nova via de 2,8 km que servirà per completar la C-26, l'Eix del Lluçanès. Els treballs costaran 7,2 milions d'euros i s'allargaran durant 15 mesos. En concret, el nou traçat transcorrerà pel nord de la carretera actual i permetrà guanyar més amplitud, ja que es passarà dels 6 metres actuals que té a un total de 10 metres, incloent-hi vorals i dos carrils. "És la posada al dia d'una obra que tancarà un eix important del país", ha afirmat el secretari de Mobilitat del Govern, Marc Sanglas,  durant la visita a les obres.

Tal com ha valorat l'alcaldessa de Sagàs, Sílvia Triola, el nou traçat permetrà treure el trànsit del nucli del municipi, fet que donarà més seguretat a conductors i residents. La batllessa ha recordat que la carretera, que va començar a construir-se ara fa 13 anys, estava inacabada perquè quedava aquest tram "molt estret i amb cases de veïns a peu de carretera", una situació que ha descrit de "perill constant" perquè "hi ha molt vehicle agrari i de transport d'animals i els veïns tenien poc tros per incorporar-se". "És un punt negre", ha incidit. Per tot, Triola s'ha mostrat "molt satisfeta", pel fet que l'actuació culminarà un projecte "molt reclamat".

Les obres s'han consensuat amb els municipis de la zona per donar resposta a les seves necessitats. "Són carreteres molt vinculades al territori que busquen la tranquil·litat i seguretat dels veïns", ha exposat Sanglas, que ha recalcat que "les infraestructures no només són de pas: cal tenir en compte els ciutadans que hi viuen". 

Amb tot, des del Govern s'ha detallat que la variant comptarà amb tres interseccions: una amb la carretera BV-4346 i dues amb la C-62 actual. Aquests corresponen a encreuaments a nivell que disposaran de carril central per a facilitar els girs a l'esquerra. Així mateix, per facilitar la permeabilitat a banda i banda de la nova carretera, es preveu la construcció d'un pas superior i de dos passos inferiors que també serviran com a passos de fauna.