La comarca del Berguedà ha tornat a registrar 195 casos positius diagnosticats amb PCR els últims set dies, 78 més que en la darrera setmana (117 positius), i també s’han comptabilitzat 273 casos en els darrers 14 dies. Els municipis on hi tenen positius són Berga (90); Puig-reig (25); Guardiola de Berguedà (17); Avià (14); Gironella (13); Olvan (7); Bagà (7); Casserres (6); Cercs (5); Santa Maria de Merlès (4); La Pobla de Lillet (3); L’Espunyola (1); Viver i Serrateix (1); Gósol (1); i Montmajor (1).
Actualment, l’índex de risc de rebrot és de 1.239,04. Es tracta d’un nivell considerat molt alt, que ha augmentat considerablement respecte a l’última setmana, mentre que la taxa de reproducció també s’ha enfilat fins a situar-se en els 1,94 punts. Aquest índex s’obté de la mitjana de persones que s’infecten a partir d’un mateix cas. Si aquest valor se situa per sobre d’1, l’epidèmia creix, mentre que si es troba per sota d’1, l’extensió del virus baixa.
Segons les dades oficials del Departament de Salut de la Generalitat en data de 12 de desembre, hi ha 7 persones del Berguedà que han estat ingressades per Covid-19. Pel que fa a la vacunació, hi ha 30.511 persones vacunades amb primera dosi, 27.373 amb segona dosi, 6.232 amb tercera dosi i 29.983 amb la pauta completa.
Sigui com sigui, cal tenir en compte que aquestes dades són les que ofereix el Departament de Salut i presenten alguns retards en la notificació i, a vegades, errors.
[plantillacoronavirus]
El Berguedà frega els 200 nous contagis per Covid-19 en l’última setmana
L’índex de risc de rebrot augmenta fins als 1.239,04 i la taxa de reproducció de l’epidèmia se situa a 1,94
- La vacuna de Moderna -
- Josep M Montaner
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de desembre de 2021 a les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
El Berguedà celebra la salut: la comarca no ha venut cap premi gros de la loteria de Nadal
-
Societat
Una prèvia de Nadal blanca a l'Alt Berguedà
-
Societat
La Cambra dona suport al projecte per a la construcció d'una central reversible a la Baells
-
Societat
El Pla de Barris de la Generalitat passa de llarg el Berguedà
-
Societat
L'ACA posa a prova les sirenes que han d'alertar la població del trencament de la presa de la Baells
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 19, 20 i 21 de desembre
