L'activitat tindrà lloc a partir de les 7 de la tarda de dissabte 5 de maig, coincidint amb la Fira de Maig que enguany és el proper cap de setmana. "No havíem coincidit mai amb la fira i ha estat casualitat, però creiem que serà positiu", ha valorat Anna Farràs, també representant de Berga Comercial. "Com que el nostre format és més de tarda i vespre, les activitats que van més lligades a la fira ja s'hauran acabat, de manera que la gent podrà aprofitar i venir cap aquí", ha assenyalat Farràs.
La moda serà l'eix principal de la festa, però l'art també hi serà present. El jove artista Nil Safont, més conegut com Slim, pintarà una de les seves creacions en una de les persianes d'un dels establiments del carrer que en aquests moments es troba tancat, a través de la tècnica del grafitti. La festa conclourà aproximadament a les 10 del vespre a la plaça del Forn, en aquest punt aquells que així ho vulguin podran gaudir d'un bon beure a la terrassa del Kóm i degustar les hamburgueses i els mini chivitos del restaurant la Notta.

Anna Farràs i Ariadna Herrada durant la roda de premsa d'aquest dimecres. Foto: Pilar Màrquez Ambròs
Ariadna Herrada ha subratllat que, en les anteriors edicions, la proposta ha superat sempre les expectatives dels comerciants. "Creiem que és una cosa que com que no està molt vista i no és la típica passarel·la de moda i complements que es fa a tot arreu per presentar les noves col·leccions, atrau força a les persones que passegen pel carrer Major, se'n valora l'originalitat", ha afegit Herrada.
Sorteig d'un val de 300 euros
Una de les novetats d'enguany, segons ha detallat Farràs, és un sorteig a través d'Instagram d'un val de compra de 300 euros. Els participants hauran de fer-se una foto amb un dels marcs d'Instagram que trobaran a les diferents botigues del carrer Major adherides a Berga Comercial, un total de 41 comerços. "Simplement hauran de penjar la fotografia al seu compte d'Instagram i etiquetar-la amb el hashtag #carrermajorberga, i entraran en el sorteig d'un val de 300 euros per poder gastar en els comerços participants", ha exposat Anna Farràs.
La participació en el concurs és possible a partir d'aquest dimecres i fins diumenge 6 de maig. "A les xarxes socials també es penjaran totes les fotos que es facin aquells dia els models, de manera que si algú ha vist una peça de roba que li ha agradat, podrà localitzar-la i saber a quin comerç trobar-la a través del perfil d'Instagram del carrer Major", segons Ariadna Herrada. "És una manera de donar-nos a conèixer també a través de les xarxes socials, perquè creiem que hem de guanyar presència en aquest sector", ha comentat Herrada. De fet, els botiguers del carrer Major compten en aquesta edició de l'Art&Moda amb la col·laboració d'Influence Factor, una agència de comunicació especialitzada en plataformes de comunicació en línia i màrqueting, encapçalada pels joves berguedans Jordi Pujals i Joan Fígols.