"L'objectiu de la campanya és aportar un valor afegit a l'experiència comercial", ha declarat el president de l'ADB, Lluís Vall, que s'ha mostrat confiat que ambdues propostes serviran perquè "la gent surti al carrer i continuï anant als comerços locals". En aquesta ocasió, les poblacions que, mitjançant la participació dels seus consistoris, s'han sumat a la iniciativa són Bagà, Berga, Casserres, Gironella i Puig-reig.
La primera branca de la campanya, tal com ha compartit la vicepresidenta de l'FCB, Eva Gorchs, és Volteja l'estiu, un programa d'activitats que tindran lloc al carrer per tal de fer més distesa l'experiència de compra als clients i animar-los a visitar els establiments. La primera jornada prevista és el 19 de juliol a Berga, amb diferents accions previstes entre les 18.00 i les 21.00 hores al llarg del passeig de la Pau, el carrer Major i el Vall. En concret, es durà a terme un espectacle itinerant, una acció d'animació i l'actuació d'un DJ. La següent acció serà a Puig-reig, el 28 de juliol, amb el mateix horari que la primera jornada. En aquesta ocasió, es desenvoluparà un taller de circ, un monòleg i un espectacle d'acrobàcies.
L'avinguda Catalunya de Gironella s'omplirà, el 29 de juliol entre les 20.00 i les 23.00 hores, amb un espectacle de circ itinerant que coincidirà amb les gangues a la vila. Amb aquesta mateixa jornada es durà a terme a Bagà, el 19 d'agost, que acollirà una desfilada malabarista, una xaranga participativa i un cercle de percussió entre les 18.00 i les 21.00 hores. Finalment, a Casserres, s'ha fet coincidir l'acció amb la Festa Major: el 24 d'agost, de les 18.00 a les 21.00 hores, amb un taller de les bicicletes més estranyes del món i un improshow.
Un joc de pistes amb fil artístic
Més enllà d'aquestes iniciatives puntuals en cadascun dels municipis que s'han sumat a la campanya, la proposta d'estiu preveu una acció conjunta a través de la gamificació. Així ho ha posat en relleu la secretària de la Federació, Jessica Simon, que ha especificat que el fil conductor del joc serà trobar les obres de l'artista berguedà Joan Ferrer. La dinàmica serà la següent: els 400 establiments d'arreu de la comarca (ubicats als cinc municipis participants) comptaran amb uns codis QR a tall de pista, si bé només alguns d'ells contindran una de les peces..jpg)
Lluís Vall, Eva Gorchs i Jessica Simon, provant un dels codis del joc Foto: Lídia López
En definitiva, i segons destaquen els comerciants, consisteix en una proposta especialment pensada perquè les famílies puguin "distreure's i fer coses" en aquests dies d'estiu, i de retruc, portar possibles nous compradors als establiments. A més, entre les persones que resolguin el joc, se sortejaran vals amb una retribució econòmica a consumir entre els comerços participants. En concret, se sortejaran tres vals per població (un de 200, un de 100 i un de 50 euros) i, les persones que dugin a terme la dinàmica en les cinc poblacions, optaran a un gran premi comarcal que encara no s'ha determinat. La proposta de joc amb els QR arrencarà el 19 de juliol i s'allargarà fins al final d'agost.
"Després de la Covid, aquesta acció ens permet acostar-nos de nou entre els clients i els comerciants, deixant una mica de banda la digitalització", ha celebrat al respecte Vall, que ha emfatitzat la importància que tenen per la comarca aquestes campanyes en conjunt. Així, s'ha mostrat esperançat perquè, de cara a una altra iniciativa similar, s'hi sumin més ajuntaments.