«El comerç local és vida»: El Berguedà apel·la a la confiança amb el botiguer en la campanya de Nadal

Enguany l'acció estarà centrada en el suport digital per tal d'incidir especialment al públic jove i als compradors per internet

Publicat el 29 de novembre de 2023 a les 16:48
Aquell producte que s'esmercen en aconseguir. L'oferta que saben que no rebutjaràs. Allò que t'aparten perquè després passaràs a buscar. En definitiva, la confiança d'anys de relació entre el botiguer de proximitat i el client fidel. Aquest és el "missatge positiu" amb què enguany la Federació de Comerç del Berguedà (FCB) enfoca la seva campanya de Nadal, elaborada novament per l'estudi La Fura i que serà 100% digital, per tal d'arribar al públic on més vol incidir l'associació: el jove i el que compra per internet.

Tal com ha explicat Marc Ribera, de La Fura, l'eslògan que centra la campanya és El comerç és vida. Per representar-ho, s'han elaborat cinc animacions que "recreen situacions quotidianes" al voltant del consum local, del carrer i de la interacció entre els comerços i els seus clients. Segons Ribera, es tracta d'una campanya especialment "de reflexió", per tal que "la gent pensi en què podem perdre si desapareix el comerç local". I, a més de les animacions, també s'ha dissenyat altre material gràfic i il·lustratiu que s'anirà compartint a les xarxes socials, escenari on es desenvoluparà principalment la promoció.

"Entenem que la gent se sentirà reflectida", ha declarat el president de la Federació, Xavier Orcajo, que ha emfatitzat que "volem que la gent pensi en situacions que segur que s'ha trobat i que arribi a la mateixa reflexió que va fer en aquell moment". Així, les animacions i altre material jugarà amb escenes, comentaris, pensaments, consells i anècdotes que plasmen aquesta realitat de compra al comerç local, per sobre de les adquisicions en fred a través d'internet o d'anar a fora per buscar allò que tens al costat de casa.

La campanya engegarà l'1 de desembre i s'allargarà durant tot el mes. Així mateix, a més de publicar-ho des de la Federació, també en faran difusió les diferents Ubics del Berguedà, així com algun comerç a títol individual. D'altra banda, per tal de mobilitzar l'usuari, també es durà a terme una dinàmica de concurs a través d'una publicació als stories de la FCB, demanant a la gent: Quin és el teu comerç de confiança? Entre els participants se sortejarà una panera elaborada per la Fundació la Llar i valorada en 150 euros.


Campanya plenament digital

En la presentació de la campanya, que ha tingut lloc aquesta tarda, s'ha recalcat el fet que, enguany, l'acció tindrà lloc exclusivament en suport digital, sobretot a les xarxes socials. "Tenint en compte el resultat de l'any passat i el target que anem a buscar, l'escenari digital és l'ideal", ha confirmat Ribera. Al voltant d'això, Orcajo ha exposat que tant la Federació com el conjunt d'associacions que la conformen "estem esmerçats a veure on es produeix la fuga de mercat, i hem vist que, sobretot, es dona en el col·lectiu jove, un consumidor que busca arribar al producte d'una altra manera". "Són compradors molt més tecnològics i digitals", assevera el president, que reitera que els missatges de la campanya "els hauran trobat en persones del seu voltant que són més grans, però ara el tindran en un context més pròxim a ells". "Estem convençuts que serà un èxit", ha augurat Orcajo.

Més enllà de la campanya, des de la Federació de Comerç del Berguedà han celebrat el bon estat de salut que presenta l'entitat i el conjunt d'associacions que l'integren, incidint que d'ençà de la creació d'aquest òrgan, "s'han signat més convenis amb els ajuntaments de la zona i s'han reforçat les partides en fires i altres accions de promoció econòmica". "La col·laboració publicoprivada és bàsica, pel fet que la part privada entén el que passa al comerç local i és indispensable que tingui veu a l'hora de projectar les accions requerides al municipi", ha detallat el president.

Per la seva banda, a més de recalcar la col·laboració en el marc de les campanyes anuals com la de Nadal o la d'estiu, la vicepresidenta de la Federació, Eva Gorchs, ha assenyalat que la principal missió de l'ens és contribuir a la "professionalització de les associacions que la conformem", declarant que abans que es produís aquesta unió, "la situació de les Ubics era molt precària i moltes estaven perdudes". "A través de la Federació es pot arribar a molta informació que ens permet, per exemple, postular-nos per certes subvencions i aconseguir-les", ha insistit Gorchs, que ha esmentat que aquest finançament ajuda les entitats a tenir més independència de les administracions locals i més marge de maniobra a l'hora de dur a terme certes accions.