El Consell Comarcal del Berguedà en col·laboració amb l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha iniciat la formació del programa de Contractació en Pràctiques Beneficiàries de la Garantia Juvenil (SOC-JENP). Es tracta d’un programa adreçat a persones joves que han finalitza els seus estudis i que es troben a l’atur. A través d’aquesta iniciativa se’n promou la contractació per un període mínim de mig any a jornada completa.
Enguany hi participen tres ens locals. L’Ajuntament de Berga ha contractat un tècnic auxiliar d’Urbanisme, l’Ajuntament de Gironella un tècnic auxiliar d’Esports i el Consell Comarcal ha contractat un tècnic auxiliar de Medi Ambient. Les contractacions finalitzen el 30 de juny.
Aquests contractes en pràctiques han de servir per adquirir aptituds i desenvolupament professional, mitjançant la supervisió d’un tutor o tutora que fa l’acompanyament de la progressió i desenvolupament de la persona en el seu lloc de treball.
En paral·lel a la contractació, els joves rebran 3 càpsules formatives en matèria de cooperatives, drets i deures laborals, bases de l’economia comarcal i les empreses del territori i per últim s’abordaran les habilitats socials i gestió emocional en l’àmbit laboral, per complementar l’adquisició de competències laborals.
Aquest programa l’ofereix el Departament de Treball, Afers socials i Famílies, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya i estableix una col·laboració amb ajuntaments i Consells comarcals, per fer front als elevats percentatges de persones joves que han finalitzat els seus estudis i que es troben a l’atur.
El Consell inicia la formació del programa de Contractació en Pràctiques Beneficiàries de la Garantia Juvenil
Adreçada a persones joves que han finalitzat els seus estudis i que es troben a l’atur
ARA A PORTADA
-
-
De Susqueda, al Foix i la Baells: per què els embassaments són l'escenari perfecte dels crims a Catalunya? Marc Orts i Cussó
-
-
Joies amagades de Sant Jordi: les recomanacions de 10 llibreries Arnau Urgell i Vidal | Marc Orts i Cussó | Gerard Mira
-
Jutgen un advocat per falsificar informes d'hospitals de Manresa i Berga per obtenir prestacions Pere Fontanals
Publicat el
04 de maig de 2021 a
les 16:36
Et pot interessar
-
Societat
Firhàbitat reuneix vora 70 expositors i ofereix activitats per a tots els públics
-
Societat
Els opositors a la central de la Baells en reclamen al Parlament la suspensió cautelar
-
Societat
La Nou i Vilada voten dissabte si volen la central reversible de la Baells: «Acatarem el resultat que surti»
-
Societat
Puig-reig engega una campanya de mecenatge per restaurar vitralls de l'església de Sant Josep
-
Societat
Mor Beneta Comellas, dissenyadora i «ànima» de TV Berguedà
-
Societat
L'ACA inicia els tràmits per ampliar la depuradora de Montmajor
