El Consell Comarcal del Berguedà en col·laboració amb l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha iniciat la formació del programa de Contractació en Pràctiques Beneficiàries de la Garantia Juvenil (SOC-JENP). Es tracta d’un programa adreçat a persones joves que han finalitza els seus estudis i que es troben a l’atur. A través d’aquesta iniciativa se’n promou la contractació per un període mínim de mig any a jornada completa.
Enguany hi participen tres ens locals. L’Ajuntament de Berga ha contractat un tècnic auxiliar d’Urbanisme, l’Ajuntament de Gironella un tècnic auxiliar d’Esports i el Consell Comarcal ha contractat un tècnic auxiliar de Medi Ambient. Les contractacions finalitzen el 30 de juny.
Aquests contractes en pràctiques han de servir per adquirir aptituds i desenvolupament professional, mitjançant la supervisió d’un tutor o tutora que fa l’acompanyament de la progressió i desenvolupament de la persona en el seu lloc de treball.
En paral·lel a la contractació, els joves rebran 3 càpsules formatives en matèria de cooperatives, drets i deures laborals, bases de l’economia comarcal i les empreses del territori i per últim s’abordaran les habilitats socials i gestió emocional en l’àmbit laboral, per complementar l’adquisició de competències laborals.
Aquest programa l’ofereix el Departament de Treball, Afers socials i Famílies, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya i estableix una col·laboració amb ajuntaments i Consells comarcals, per fer front als elevats percentatges de persones joves que han finalitzat els seus estudis i que es troben a l’atur.
 
							
																					
														
								El Consell inicia la formació del programa de Contractació en Pràctiques Beneficiàries de la Garantia Juvenil
Adreçada a persones joves que han finalitzat els seus estudis i que es troben a l’atur
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de maig de 2021 a les 16:36
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El Projecte Antena assoleix les firmes per impulsar la consulta sobre la torre de telecomunicacions Societat
												El Projecte Antena assoleix les firmes per impulsar la consulta sobre la torre de telecomunicacions
- 
												 Societat
												La Fira de Tots Sants de Bagà desplegarà desenes de parades i una agenda cultural diversa Societat
												La Fira de Tots Sants de Bagà desplegarà desenes de parades i una agenda cultural diversa
- 
												 Societat
												El Berguedà reflexiona sobre el futur socioeconòmic en una jornada a Cal Vidal Societat
												El Berguedà reflexiona sobre el futur socioeconòmic en una jornada a Cal Vidal
- 
												 Societat
												El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025 Societat
												El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025
- 
												 Societat
												Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror Societat
												Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror
- 
												 Societat
												Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga Societat
												Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga

 
															 
															 
															 
															 
															