El sector forestal català demana ser tingut en compte a l'hora d'introduir espècies al medi natural per tal d'evitar "danys catastròfics" com els que estan produint els cabirols. Aquests animals van ser engegats per iniciativa de la Generalitat i d'algunes societats de caçadors ara fa uns vint anys i s'han escampat arreu del país.
Un portaveu del Consorci Forestal de Catalunya ha explicat que "els danys a les reforestacions forestals produïts per aquesta espècie s'han anat incrementant i s’han sumat als danys d’altres espècies com és el cas del porc senglar. Tant és així que, en determinades zones, la presència de cabirol té efectes catastròfics, provocant danys i costos inassumibles en plantacions forestals i conreus".
Els silvicultors afectats assenyalen l'àrea del Montnegre-Corredor, el Vallès i la Selva com unes zones en què els cabirols estan fent impossibles les tasques de reforestació perquè devoren els plançons i causen uns danys econòmics insuperables. Al Berguedà, especialment l'Alt Berguedà, la seva presència també és significativa.
"Són uns animals bonics i com que s'assemblen tant als cèrvols, cauen simpàtics a la gent, però ningú no té en compte el mal que estan fent al món rural. malmeten les plantacions i també els horts", ha explicat un propietari forestal.
El Consorci Forestal, entitat que agrupa a la major part dels propietaris de boscos privats de Catalunya, exposa que "davant la complexitat de la gestió cinegètica d’aquesta espècie i la impossibilitat de controlar la seva població, demanem l’establiment de mesures de control del cabirol i el suport a inversions i mesures per prevenir els danys que provoca.
El sector forestal denuncia els danys causats pels cabirols
Aquesta espècie introduïda vint anys enrere està fent inviable la reforestació en diverses zones de Catalunya
Ara a portada
-
-
Societat Així és el Mòdul Berguedà, una caseta per fires pensada i elaborada a la comarca Lídia López
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol Redacció
-
Esports Gerard Ahicart supera el repte de pujar i baixar a Queralt durant 24 hores seguides Redacció
-
Societat L'Ajuntament d'Olvan converteix l'antic consultori de Cal Rosal en un habitatge Lídia López
Publicat el 07 de novembre de 2014 a les 18:07