L'Associació Comarcal d'Empresaris de Berguedà (ACEB) continuarà amb les xerrades sobre emprenedoria i empresa als alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius per quart any consecutiu. L'ACEB i l'Obra Social 'La Caixa' han signat un acord de col·laboració per un import de 6.000 euros per continuar amb les xerrades als instituts i escoles que l'any 2017 va començar el grup de sèniors de l'ACEB, conformat per exdirectius i exempresaris amb una llarga trajectòria professional.
El programa Noves mirades al món de l’empresa i l’emprenedoria vol donar a conèixer el món de l'emprenedoria i de l'empresa als alumnes de 4t d'ESO, 1r de Batxillerat i Cicles formatius de grau mitjà i superior, a través de la pròpia experiència dels empresaris.
Les xerrades tenen l'objectiu "de fer reflexionar a l'alumnat sobre l'acció d'emprendre i el perfil de la persona emprenedora a partir de les experiències vitals dels empresaris, remarcant l'emprenedoria com una actitud educable que tenim tots i totes, des dels més petits fins als més grans", segons fonts de l'ACEB.
Durant aquest últim any de col·laboració s'han organitzat cinc xerrades a les quals hi han assistit més de 70 alumnes de cicles de grau mitjà de l'Escola Xarxa de Berga de les tres especialitats diferents: Administració, Mecànica i Informàtica. En totes cinc jornades, els sèniors han exposat la seva pròpia expertesa com a emprenedors i com a directius d'empreses de la comarca. Una experiència altament valorada tant per part dels docents com per part de l'alumnat, ja que aquestes vivències pròpies complementen, amb testimonis reals i en primera persona, les explicacions teòriques que els docents imparteixen a les aules.
Els perfils més demandats a la comarca
Enguany, s'ha incorporat a les xerrades una persona membre de la junta directiva de l'ACEB amb una gran experiència en gestió de persones i de talent per explicar la demanda dels perfils per part de les empreses del Berguedà, del Bages o l'Osona. El propòsit és donar una idea als alumnes sobre les seves possibilitats de trobar un lloc de treball a la comarca o a una població propera una vegada hagin finalitzat els estudis i mencionar quins aspectes valoren més els empresaris a l'hora de cobrir un lloc de treball.
La col·laboració l'han formalitzat el president de l'ACEB, Josep Maria Serarols, i el director de Banca d'Institucions de CaixaBank a la Catalunya Central, Joaquim Macià, els quals han estat acompanyats de la gerent de l'ACEB, Neus Piniella, i del director de Banca d'Institucions Bages-Berguedà-Cerdanya, Isaac Pérez.
Els empresaris veterans porten el món de l'emprenedoria als instituts per quart any consecutiu
L'ACEB i l'Obra Social 'La Caixa' han signat un acord de col·laboració per un import de 6.000 euros per continuar amb les xerrades als centres educatius
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de febrer de 2020 a les 19:06
Et pot interessar
-
Societat
Un aniversari d'èxit: la campanya de la Cuina del Bolet clou amb registres de rècord
-
Societat
Bergacomercial celebra Nadal amb una desena d'activitats, dinàmiques i sortejos
-
Societat
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta
-
Societat
Berga acull una jornada informativa al voltant dels ajuts per a la retirada d'amiant
-
Societat
El Berguedà recaptarà fons per la Marató amb activitats com bingos, àpats populars i una baixada de torxes
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de desembre
