Casserres és un dels pocs llocs del Berguedà, exceptuant-ne d’altres com l’Ametlla de Merola, a Puig-reig, on els Reis d’Orient arriben un dia després de l’habitual. La cavalcada, doncs, no es fa el dia 5, sinó el 6 de gener, i es converteix en una nova oportunitat perquè els nens i nenes tornin a veure Ses Majestats i que, en alguns casos, tornin a rebre regals, aquesta vegada des de la proximitat.
La cavalcada de Casserres es fa a les 18.00 hores, i estarà acompanyada de la Banda de Cornetes i Tambors del poble. Aquesta recorrerà diversos carrers del municipi, repartirà caramels i visitarà els avis de la Residència, sota l'organització de l'Ajuntament i de la Comissió de Reis. Finalment, s'entregaran tots els regals als nens i nenes del poble.
El motiu pel qual la cavalcada de Casserres es fa un dia després és que, antigament, l’amo del Guixaró va comprar i pagar els vestits dels Reis d’Orient perquè el dia 5 se celebrés en aquesta colònia com a prioritat. Actualment, la cavalcada compta amb la participació de bona part de les entitats, i hi participen unes 120 persones.
Els Reis d'Orient arriben a Casserres un dia després
Els Reis d'Orient arribaran acompanyats de cornetes i tambors
Ara a portada
-
-
Societat Així és el Mòdul Berguedà, una caseta per fires pensada i elaborada a la comarca Lídia López
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol Redacció
-
Esports Gerard Ahicart supera el repte de pujar i baixar a Queralt durant 24 hores seguides Redacció
-
Societat L'Ajuntament d'Olvan converteix l'antic consultori de Cal Rosal en un habitatge Lídia López
Publicat el 06 de gener de 2018 a les 16:48
Actualitzat el 06 de gener de 2018 a les 16:50